Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Vēsais skaistulis ar karsto sirdi

Normunds Avotiņš

Jautājumam, kāpēc BMW vispār ievajadzējās pārsaukt gadiem pazīstamo 3. sērijas Coupe par 4. sēriju, ir vairāki atbilžu varianti. Oficiālais variants - sportiskās un vaļējās modeļu versijas tiek konsekventāk nošķirtas no «ierindas» sedaniem un universāļiem. Kā veiksmīgu piemēru BMW min teicamās 5. un 6. sērijas modeļu «attiecības». To, ka pāra skaitlis modeļa apzīmējumā noteikts par dzelžainu tradīciju, apliecina mazākās - 1. - sērijas Coupe pārtapšana par 2. sēriju.

Neoficiālā pārnumurēšanas versija saistīta ar Audi A5 panākumiem. Visi zina, ka jebkurš «piecnieks», bāzēts uz Audi A4, tomēr labprāt piemaksā par augstāk numurētu kupeju vai kabrioletu. Lai gan 3. sērijas Coupe ir atzīts kulta auto, tomēr, palielinot kārtas skaitli par vienu, BMW būs retāk jāskaidro, kāpēc tehniski identisku un ārēji līdzīgu automašīnu cenas tik ļoti atšķiras, turklāt lētākajai ir vairāk durvju.

Lielāks, bet vieglāks

4. sērijai ar modeļa kodu F32 izveidots ļoti skaists dizains ar specifiskām Air Breather gaisa spraugām priekšējos spārnos. Tomēr izmēros tā patiešām ir ļoti tuva aktuālajam 3. sērijas sedanam jeb F30 - par naga tiesu garāka un par 6 cm zemāka. Tas vēl nebūtu nekas, taču 4. sērijai ir zemākais smaguma centrs visā BMW modeļu gammā, un sporta automobilim tā ir ļoti noderīga īpašība. Lai gan jaunais modelis visos izmēros, ieskaitot riteņu bāzi un izņemot augstumu, ievērojami pārspēj pēdējo 3. sērijas Coupe, tas ir tikai nedaudz smagāks, bet dažās versijās pat vieglāks par priekšteci.

Jādomā, ka šī pretruna pietiekami labi raksturo BMW tehniskā potenciāla stratosfēriskos augstumus. Statistiķiem būs interesanti piefiksēt, ka jau kopš pagājušā gada novembra 4. sērija eksistē arī kabrioleta formā, bet Ženēvas motoršovā nāks klajā šīs pašas sērijas Grand Coupe ar četrām durvīm bez logu rāmjiem, un, pateicoties virsbūvju segregācijai, Detroitas motoršovā pirmo reizi debitēs faktiski viens un tas pats M modelis divos formātos - M3 un M4.

Turbodzinējs rāda raksturu

Intensīvākai ekskluzivitātei būtu noderīgi, ja kupejai būtu šaurāka dzinēju gamma ar uzsvaru uz jaudu un ātrumu. Tomēr BMW izslēdzis no spēles tikai pašus vājākos dzinējus ar apzīmējumiem 16 un 18, saglabājot 4. sērijai diezgan plašu izvēli.

AutoDienas izmēģinātajam BMW 435i bija sešu cilindru TwinTurbo dzinējs ar sulīgiem 306 zirgspēkiem. Šai versijai tiek piedāvātas divas būtiskas opcijas - astoņātrumu automāts un xDrive pilnpiedziņa, un testētajai mašīnai bija abi. Ja izvēle krīt uz vēl jaudīgāko dīzeļversiju 435d (313 ZS), tad pilnpiedziņa ir obligāta. Triju litru benzīna dzinējs pieejams plašā modeļu amplitūdā no BMW 1. līdz 5. sērijai, taču nez kāpēc šķiet, ka tieši 435i tā talanti atraisās viskrāšņāk. Iespējams, motora parametri ideāli saskan ar mašīnas svaru un teju ideālo izsvarojumu starp asīm. Tikpat labi var būt, ka xDrive, «automāta» un M Sport pakotnes kombinācija savij jaudas un griezes līknes īpaši pacilājošā diagrammā. 435i vienlaikus ir kluss (varbūt pat pārāk) un ļoti brīvi elpojošs auto, lielā mērā pateicoties augstajiem, turbodzinējam neraksturīgajiem motora apgriezieniem. Rets turbomotors griežas tik tālu un reizē tik mierīgi.

Sasaldētās emocijas

Spēkpilnais miers citkārt būtu jāuzskata par priekšrocību, taču BMW 435i pietrūkst drāmas un mehāniska uzbudinājuma. Automobilis lieliski stūrējas un pierāda, ka pedāļi var piedalīties arī vadīšanā, nevis tikai gāzēt un bremzēt. Tomēr kupeja iznākusi tāda pārāk atturīga, gluži kā samazināta 6. sērija.

Auto atgādina no bērnības zināmo pasaku par Sniega karalienes aizvilto Kaju, kura karsto sirdi sastindzinājis ledus kristāls. Klīniski perfekto, tomēr drusku bezsirdīgo tehniku atspoguļo arī kabīne. Tajā viss ir lieliski pārskatāms, darbojas nevainojami, un panelis atkal pavērsts pret vadītāju. Sēdekļi ir izcili, arī aizmugurē var normāli apsēsties. Taču pat ar M stūri (tā ir ekstra) salons gluži vienkārši nav pietiekami īpašs - it sevišķi par sasodīti īpašiem 75 000 eiro, ko maksā «Melburnas sarkanais» demoauto. Ja jau BMW izlēmis padarīt kupeju pārāku par «trijnieku», kāpēc tā salons ir par 95% identisks sedana iekšienei? Tas nav īsti saprotams.

Skaidrs, ka neviens nepērk BMW kabīnes dēļ, tomēr Mercedes un tā interjeri ir izteiksmīgāki. Tas ir svarīgi segmentā, kur cilvēki automašīnas pērk ne tikai ar sirdi, bet arī ar acīm. Rādās, ka šo brīnišķīgo auto radījis salts aprēķins: tā kā 6. sērija kļuvusi astronomiski dārga, «ceturtais» ieņems pieejamāka gran turismo tipa modeļa vietu. Bet tas nozīmē paredzamas ērtības, prestižu un cenu. Ko iesākt pārgalvīgi elegantā E46 faniem? Gaidīt 2. sēriju.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Vērtē Normunds Avotiņš 5 5 5 5 5 Dizains Propor

5 5 5 5 5
Tehnika
Identiska 3. sērijai - tātad nevainojama, taču stingri iegrožota izpausmēs.

5 5 5 5 5
Komforts
Pat ar M Sport pakotni auto ir kluss un līgans. Salons ir drīzāk funkcionāls nekā izteiksmīgs.

Cenas

BMW 420i 38 950 eiro
BMW 435i 50 700 eiro
BMW 435i xDrive
53 200 eiro
BMW 420d 42 400 eiro
BMW 320i 33 570 eiro

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?