Projekta ietvaros pagājušajā gadā 153 pilotskolās tika ieviests mācību priekšmets Datorika, lai, praktiskā veidā mācot skolēniem programmēšanu un algoritmisko un loģisko domāšanu jau no skolas gaitu sākuma, vēlāk nodrošinātu viņiem labāku gatavību darba tirgum, kur IT kompetences kļūst arvien pieprasītākas. Pērn Datorikas programmu pilotskolās apguva vairāk nekā 9000 skolēnu 1., 4. un 7. klašu grupā, savukārt šogad mācību stundas šajā priekšmetā būs pieejamas arī 2., 5. un 8. klasei. Skolotāju aptaujas dati parāda, ka pilotprojektu pozitīvi novērtējušas vairāk nekā 4/5 skolotāju jeb 83% aptaujāto. Vairāk nekā puse (58%) pedagogu uzskata, ka datorika skolēniem palīdz sekmīgāk apgūt arī citus mācību priekšmetus. Aptaujas ietvaros 78% skolotāju atzina, ka ar grūtībām pilotprojekta laikā nav saskārušies.
«Esmu neiedomājami laimīgs par šo projektu. Pēc daudziem gadiem, mācot skolā, viss priekšmets ir noklāts ar pārdomāti sagatavotiem metodiskajiem materiāliem, un tā šajā priekšmetā nav bijis sen. Datorika iet cieši roku rokā ar tādiem priekšmetiem kā ģeogrāfija, matemātika, vēsture un dabaszinības. Šī programma ir veicinājusi bērnu zinātkāri, un priecājamies redzēt, ka bērni tiešām saprot to, ko skolotājs vēlas iemācīt. Datorikas pilotprojekts noteikti palīdz izvēlēties nākotnes profesiju. Skolotāji un bērni ir entuziastiski noskaņoti, un ar nepacietību gaidām, kad projekts pilnveidosies arī vidusskolas klasēs,» pieredzē dalās Rīgas 25. vidusskolas datorikas skolotājs Tālivaldis Mežis.
Aptauja gan rāda, ka 88% datoriku mācošo skolotāju jūt nepieciešamību celt savu kvalifikāciju, kas sekmētu produktīvāku mācību procesu. Tēmas, kuras skolotāji vēlētos padziļinātāk apgūt, ir programmēšana, algoritmi, izpratne par e-vidi, vizuālā programmēšana, mācību metodika, jaunās tehnoloģijas iekārtas, video apstrāde u. c. Iespējams, tieši tāpēc 96% skolotāju izrādīja interesi apmeklēt IKT nozares uzņēmumus arī šogad. Skolotāji visvairāk vēlētos iepazīties ar IKT speciālistu darba ikdienu, programmēšanas produktu un risinājumu radīšanas procesu, kā arī praktiskajām nodarbībām. Savukārt skolēniem, pēc skolotāju domām, būtu interesanti redzēt spēļu programmēšanas un lietotņu izstrādes procesu, dronu apgūšanu, animāciju un video veidošanu, darbu laboratorijās: elektronisku ierīču prototipu veidošanu.