Kā uzsver Satiksmes ministrija (SM), pārbaudes mērķis ir noskaidrot situācijas objektīvos iemeslus, lai turpmāk sekmīgi un savlaicīgi novērstu jebkādus šāda veida notikumus aviācijas jomā, taču jāatzīmē, ka izmeklēšana nav saistīta ar kāda atbildības noteikšanu. Biroja direktors Ivars Alfrēds Gaveika ir pārliecināts - lai veiktu kārtīgu izpēti, būs nepieciešami aptuveni seši mēneši, taču termiņš nav akmenī cirsts: «Mēs sadarbojamies ar citām iestādēm, tāpēc tas nav no mums vieniem atkarīgs, sūtīsim bojātās šasijas detaļas uz Holandes Nacionālo laboratoriju. Jāizpēta salūzušo daļu metāla struktūra un citas lietas. Nekam nevajadzēja salūzt, tagad ir jāsaprot, kāpēc tā notika.»
Birojs iesaistās vienīgi īpaši nopietnos incidentos, taču ārkārtas nosēšanās Rīgas lidostā bijušas arī citkārt - sešreiz pēdējos trīs gados. Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs stāsta, ka iemesli ir dažādi, tajā skaitā problēmas ar spiedienu un dzinēju atteices. Cik no šiem gadījumiem bijuši saistīti ar airBaltic lidmašīnām gan nav skaidrs, jo regulas CAA atļauj nosaukt vienīgi kopējo atgadījumu skaitu, neidentificējot pārvadātājus.
Abu institūciju direktori ir vienisprātis, ka šoreiz notikušais ir īpaši nopietns, turklāt tas ir pirmais šāda veida precedents Rīgas lidostā. «Kad nav pilnīgi iespējams izlaist šasijas, tam vienmēr ir sekas. Labākajā gadījumā tie ir gaisa kuģa bojājumi. Šoreiz laime nelaimē, citādi to nevar nosaukt. Tās detaļas, kas salūza vai atteica, zināmā mērā novērsa arī to, ka šī te šasija visā pilnībā nevarēja tikt ievilkta, kā rezultātā lidmašīna tomēr nosēdās uz visām trim šasijām,» atklāj M. Gorodcovs. Pagaidām neviena iestāde nav devusi skaidrojumu, kāpēc lidmašīnai bija jānosēžas paaugstinātas drošības apstākļos, zināms vienīgi tas, ka radušās problēmas ar priekšējo šasiju.
Papildus jau minētajai izmeklēšanai visiem lidsabiedrības rīcībā esošajiem Bombardier gaisakuģiem pārbaudi veic pats airBaltic, lai pārliecinātos par to tehnisko stāvokli un nodrošinātu turpmāko lidojumu drošību. Notikumu attīstībai sekos arī SM. Ministrs Uldis Augulis (ZZS) pieprasījis iesaistītajām institūcijām sniegt detalizētu informāciju gan par dienestu darbu un rīcību notikuma dienā, gan izmeklēšanas gaitu un rezultātiem. Līdz šim publiski viņš paudis tikai pateicību iesaistītajām pusēm. «Pēc incidenta pārbaudes rezultātiem varēsim detalizēti izvērtēt un secināt par turpmāk nepieciešamo pilnveidi gan iestāžu darbā, gan infrastruktūrā un aprīkojumā, lai, piemēram, šādā situācijā operatīvi atjaunotu lidostas darbību ikdienas režīmā un sekmētu efektīvu komunikāciju ar pasažieriem,» uzsver U. Augulis.