«Visa iepriekš iegūtā pieredze man ir ļoti palīdzējusi saskatīt lietas caur dažādām perspektīvām un saprast, kas ir tas, uz ko fokusēties, lai iegūtu maksimālo labumu,» Madlēna rezumē un stāsta, ka tuvākās nākotnes plāns viņai ir turpināt sasniegt jaunas virsotnes esošā amata ietvaros un no praktiskās puses darbā apgūt biznesu un klientu attiecības. Šajā jomā ir daudz, ko apgūt arī teorētiski, tāpēc Madlēna neizslēdz, ka kādā brīdī atkal pievērsīsies studijām, lai iegūtu vēl vienu bakalaura grādu - šoreiz uzņēmējdarbībā. Pirmais viņai ir dabūts Latvijas Kultūras akadēmijā, kur viņa studēja starpkultūru sakarus ar Zviedriju. Tieši zviedru valodas prasme viņai arī izrādījās atslēga uz strauju izaugsmi darba dzīvē.
Pārsteigums pa telefonu
Lai gan absolvējusi Jelgavas Spīdolas ģimnāziju, kas ir spēcīga biznesa ievirzes izglītībā, Madlēna tajā mācījās sociālo zinību klasē. «Bet varu teikt, ka šī skola lika pamatus manai mērķtiecībai un vēlmei virzīties uz augšu. Stājoties tajā, es zināju, ka skola skolēniem izvirza ļoti augstas prasības, bet tajā pašā laikā skolotāji iedrošina skolēnus uzņemties atbildību par saviem rezultātiem, iedvesmo būt pašiem, būt aktīviem, piedalīties dažādās aktivitātēs,» Madlēna stāsta. Izvēli par labu Kultūras akadēmijai gan noteica tas, ka viņas ģimenei ir skandināvu saknes un jau bērnībā viņai bija iespēja paceļot pa Ziemeļvalstīm un uzzināt par tām vairāk. Studējot Madlēna padziļināti apguva gan zviedru, gan citas skandināvu valodas un kultūru un, kā pati saka, no augstskolas kopumā ieguvusi vairāk, nekā bija gaidījusi: plašu redzesloku, pamatīgas zināšanas arī par visas pasaules kultūru un mākslu, kā arī saskarsmi ar pasniedzējiem - personībām.
3. kursā, kā Erasmus apmaiņas studente pavasara semestrī mācoties Dālernas Augstskolā Zviedrijā, Madlēna saņēma zvanu no Transcom Personāla daļas vadītājas ar uzaicinājumu uz darba interviju. Tas bija pārsteigums, jo Madlēna tobrīd domāja tikai par studijām. «Skandināvu valodas Latvijas darba tirgū kļuva aktuālas pirms 5-7 gadiem, un valodu zinātāju loks tolaik nebija tik plašs. Domāju, tāpēc kompānijai nebija grūti caur augstskolu iegūt attiecīgo valodu studentu kontaktinformāciju un uzrunāt viņus,» Madlēna spriež. Viņa papētīja uzņēmumu tuvāk un nolēma uz pārrunām atnākt - kā nekā Transcom piedāvāja to, ko noteikti gribējās karjerā pamēģināt: multinacionālu darba vidi, iespēju ikdienā komunicēt zviedriski, angliski un citās valodās, fleksiblu darba laiku, ko var saskaņot ar mācībām. Madlēna, kas līdz tam īsu brīdi bija pastrādājusi tirdzniecībā, kļuva par klientu apkalpošanas speciālisti, zviedru valodā atbildot uz ienākošajiem zvaniem un konsultējot zviedru klientus par finanšu transakcijām kompānijā Western Union.
Līdera gēns - asinīs
Pirmie soļi darbā bija izaicinājums, Madlēnai tā bija pirmā tik aktīvas komunikācijas pieredze ar zviedru valodas «iedzimtajiem». «Sākumā bija grūti, bija papildu stress par valodas izteiksmi, gramatiku, bet, darot to katru dienu un apgūstot visu par produktu, tu arī pats sāc justies ērti. Es par klientu apkalpošanas speciālisti nostrādāju gadu, un jau pēc pirmajiem 3-4 mēnešiem jutos ļoti komfortabli,» Madlēna atceras. Kā jau darbā ar klientiem, ne vienmēr telefonsarunas bijušas uz pozitīva viļņa, taču ar to palīdzēja tikt galā nopietnās apmācības pirms darba uzsākšanas.
Pēc gada Madlēna izturēja atlasi uz grupas vadītāja amatu saistībā ar jauno Transcom business-to-business pakalpojumu pircēju - ASV bāzēto filmu un TV seriālu straumēšanas servisu Netflix. «Gribējās augt, es zināju, ka spēju darīt vairāk,» Madlēna pamato, kāpēc pieteikusies vakancei. «Arī ģimenē mums ir asinīs būt vadītāja lomā, būt komandas līderiem, tāpēc arī mājinieki mani motivēja mēģināt un neapstāties pie tā, ko es jau daru. Tobrīd studijas jau biju gandrīz pabeigusi.»
Kā grupas vadītāja Madlēna vairs pie telefona nesēdēja, bet strādāja ar zviedriski runājošiem klientu apkalpošanas speciālistiem, cenšoties uzlabot viņu zvanu kvalitāti. Tā bija pirmā vadības pieredze - Madlēnas pakļautībā nonāca ap 10 cilvēkiem. Lai gan starp viņiem bija gan latvieši, gan zviedri, Madlēna teic, ka kultūru atšķirības sadarbībā ar kolēģiem īpaši nejutusi - lielā mērā pateicoties specifiskajai Netflix departamenta atmosfērai, kas produkta dēļ ir aizraujoša, nedaudz amerikāniska, uz atvērtību un darbotiesgribu tendēta.
Komandas apmācīšanai Madlēna pievērsās, gan būdama grupas vadītāja, gan vēlāk - arī plašākā mērogā, iesaistoties jauno darbinieku apmācībā. «Sapratu, ka mani interesē zvanu kvalitātes uzlabošana caur dažādiem procesiem, ko varam ieviest. Šis moments man arī atvēra acis, ka es spēju cilvēkiem iedot zināšanas, viņi spēj tās uztvert, apgūt un nodot tālāk klientiem,» Madlēna saka un stāsta, ka zvanu kvalitātes audzēšanai, kas Transcom notiek ar koučinga metodēm, nav noteiktu griestu, tas ir nebeidzams process, jo mainās produkts un lietas, kas saistībā ar to jādara zināmas klientiem, tāpat darbiniekiem ir vajadzīga vadītāja nemitīga uzmanība, kontakts un atgriezeniskā saite, lai saglabātu savu motivāciju.
Redzot Madlēnas interesi par apmācību vadīšanu un jauno darbinieku integrāciju komandā, vadība viņai drīz vien piedāvāja nākamo pakāpienu augšup. Kļūstot par produkta speciālisti, viņa fokusējās uz darba kvalitātes uzlabošanu visa Netflix departamenta līmenī, kur strādā ap 50 cilvēkiem - darbinieki, kas ar Netflix klientiem runā visās četrās skandināvu valodās plus viņu grupu vadītāji. Vēl pēc gada sekoja vēl viens solis plašākos ūdeņos, un tagad Madlēna ir par Netflix departamenta biznesu Skandināvijas valstīs atbildīgā uzņēmējdarbības vadītāja.
Motivācija ir trausla lieta
Kas darba ikdienā mainījies? «Mans mērķis joprojām ir nodrošināt klientiem izcilu pieredzi un būt pārliecinātai par to, ka klientu apkalpošanas speciālistiem un viņu tiešajiem vadītājiem ir viss nepieciešamais, lai to varētu paveikt - gan tīri tehniski, gan zināšanu līmenī. Es ikdienā strādāju ar komandu, kurā ir pieci grupu vadītāji un apmācību un kvalitātes vadītājs, un principā esmu viņu atbalsta punkts - piedalos viņu koučingos, sapulcēs, sniedzu viņiem atgriezenisko saiti, motivēju viņus,» Madlēna stāsta. Viņa uzsver, ka visus procesus, kas departamentā tiek ieviesti, lai uzdevumus paveiktu efektīvāk un labāk, jāspēj padarīt interesantus arī darbiniekiem, jo tikai tā var saglabāt viņu motivāciju censties. «Zinot, cik motivācija reizēm mēdz būt trausla lieta, tas ir reizē gan aizraujoši, gan izaicinoši,» saka Madlēna un atzīst, ka nav viegli kā vadītājai vienmēr būt atvērtai, kreatīvai un tajā pašā laikā stratēģiskai. Virzoties no amata uz amatu, viņai nācies strauji adaptēties, būt fleksiblai, spēt ātri reaģēt uz dažādām situācijām. Tās arī esot starp svarīgākajām iezīmēm, kam jāpiemīt ikvienam, lai spētu sekmīgi strādāt tādā dinamiskā vidē kā zvanu centrs. Bet par veiksmes atslēgu uzņēmumā Madlēna sauc komandas darbu. «Tas ir kā kāršu namiņš, kur viena kārts balsta citu - ja nav šī atbalsta no abām pusēm, tad nekādu namiņu nevar uzbūvēt,» viņa teic, nevilšus piesaucot populārā Netflix seriāla Kāršu nams nosaukumu.
Ar Netflix filmām un seriāliem Madlēnai patīk piepildīt arī savu brīvo laiku. Der arī kāda laba grāmata, joga, ceļošana - pēc straujā ritma darbā viņai patīk atpūsties tā mierīgāk. Attiecībā uz ceļošanu iespējas Madlēnai pavēris arī darbs. Ikdienā viņa komunicē un prezentē darba rezultātus Netflix augstākajai vadībai, bet reizi gadā brauc ar to tikties klātienē ASV, Kalifornijā. «Kad ir pieredzēta Amerikas kultūra un vide, gribas no tās redzēt vēl vairāk,» Madlēna bilst par saviem ceļojumu mērķiem.