Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Piektdiena, 8. novembris
Agra, Aleksandra

Ja blogu izmanto gudri, tas netieši palīdz biznesam

Mārketinga labās prakses piemēros bieži tiek minēts, ka uzņēmējiem jācenšas ar klientu veidot informatīvo saikni jeb, kā mēdz teikt, nodibināt kontaktu, kā arī jāsniedz klientam informācija, kas var arī būt tikai netieši saistīta ar uzņēmumu darbību, bet palīdz zīmola atpazīstamības iegūšanai. Lai to nodrošinātu, var palīdzēt interneta emuārs, biežāk saukts par blogu.

Labā prakse, kā raksta medijs Forbes, norāda, ka nepieciešama papildu informācija, kas lietotājiem varētu likties interesanta, un labākajos gadījumos ar rakstu dalīsies pat tie, kas nav ieinteresēti produktā. Tāpat šādi raksti palīdz interneta lietotājiem atrast bloga autora lapu. Turklāt regulāra izteikšanās par kādu tēmu var pat palīdzēt kļūt par autoritāti noteiktā sfērā. Tiek pieminēts arī arguments, ka blogs zīmolu var padarīt auditorijas acīs cilvēciskāku, tādējādi, protams, palīdzot tam konkurēt tirgū.

Par pozitīvo efektu viedokļi tomēr nav viennozīmīgi - blogu nelielā popularitāte Latvijā varētu liecināt, ka mūsu valsts iedzīvotājiem šī informācija nav gana interesanta vai arī uzņēmumiem neatmaksājas ieguldīt lielas investīcijas šādu blogu izveidošanā. Tomēr ir pozitīvi izņēmumi, piemēram, tūrisma uzņēmuma Jēkaba ceļojumi veidotais blogs. Tā mērķis, kā Dienai skaidro bloga redaktore Olita Liepiņa, ir «ieinteresēt cilvēkus ceļot. Iekārdināt un pat palīdzēt pieņemt lēmumu beidzot aizbraukt uz savu sapņu galamērķi. Noteikti viens no mērķiem ir arī izziņas kritērijs - lasot par citu cilvēku ceļojumiem, var uzzināt daudz jauna par kādu tālu un nezināmu zemi.» Esot arī vēlme cilvēkiem sniegt padomus, kas saistīti ar ceļošanu. Lai gan nav konkrētu datu, vai bloga raksti palīdzējuši kādam pieņemt lēmumu par došanos konkrētā ceļojumā, O. Liepiņa ir pārliecināta, ka pozitīvs efekts blogam noteikti ir. Turklāt klientiem, kas interesējas par kādu noteiktu galamērķi, tiek ieteikts palasīt par to arī blogā.

Sporta preču veikals MySport savā interneta lapā uztur sadaļu Raksti, kas veltīta dažādām ar sportu saistītām tēmām, tomēr uzņēmuma pārstāvis Lauris Purniņš, kurš atbild par šo sadaļu, nav pilnīgi pārliecināts par rakstu un biznesa izaugsmes saikni. «To, vai šie raksti palīdz pārdot preces, izmērīt nav iespējams. Droši vien, ja atdevi no rakstiem varētu izmērīt, mēs publicētu rakstus biežāk. Pašlaik publicējam rakstus tad, kad ir brīvs brīdis ko uzrakstīt. Cenšamies ielikt sezonai atbilstošu rakstu,» Dienai skaidro L. Purniņš. Rakstu temati tiek izvēlēti, pamatojoties uz pircēju biežāk uzdotajiem jautājumiem MySport veikalos.

Ir uzņēmumi, kas veido sadarbību ar pieredzējušiem blogeriem, piemēram, Apgāds Zvaigzne ABC grāmatu popularizēšanai gan savos veikalos, gan interneta vietnē izmanto grāmatu blogeru recenzijās teikto. Savukārt interneta veikals 1A.LV mēdz veidot videoblogus, kuros sabiedrībā pazīstami cilvēki dalās pārdomās par viņiem testēšanai iedoto tehniku. Šāda prakse ir kļuvusi visai populāra arī ārzemēs. Piemēram, dažādi ASV grāmatu izdevēji ļauj blogeriem «apmaiņā pret recenziju» izlasīt kādu ilgi gaidītu grāmatu, pirms tā ir iznākusi, līdzīgi notiek arī ar kinofilmām, datorspēlēm un tehnoloģiju jaunumiem.

Jāpiebilst, ka blogu izveidot nav grūti, atliek tikai reģistrēties kādā no servisiem, piemēram, Wordpress, Blogspot un Tumblr, un veidot savu blogu. Sarežģītāk ir, ja nepieciešams blogu savienot ar mājaslapu vai to izveidot mājaslapā. Tad nepieciešamas zināšanas mājaslapas administrēšanā vai jālūdz palīdzība mājaslapas uzturētājam.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kā Latvijai vērtēt Trampa atgriešanos

Naktī uz trešdienu, kad TV tiešraidēs ASV karte strauji iekrāsojās sarkanā (republikāņu) krāsā un bija skaidrs, ka tiekam iemesti bīstamā nenoteiktības laika posmā, mikroblogošanas vietnē X ierakst...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?