«Mums Līvānos jau ilgāku laiku pieder zemes gabals. Kādreiz tur, iespējams, bijis elektrības pieslēgums, bet kādā brīdī tas ticis noņemts. Tā kā esam sākuši nopietni apsvērt mājas būvniecību uz šīs zemes, 2014. gadā nolēmām savlaicīgi noskaidrot, ar kādām izmaksām jārēķinās, lai īpašumam izveidotu elektrības pieslēgumu, jo bija dzirdēts, ka tas ir ilgs un dārgs process,» stāsta E. Jemeļjanova.
2014. gada decembrī viņa devusies uz tuvāko AS Sadales tīkls (ST) klientu apkalpošanas centru un uzrakstījusi pieteikumu, lai saņemtu informāciju par gaidāmajiem darbiem un izmaksām. «Jau samērā drīz saņēmām tehniskos noteikumus un aptuveno izmaksu aprēķinu, kas nepieciešams, lai īpašumam izveidotu pieslēgumu. Ja runājam par kopējām izmaksām - bijām tiešām patīkami pārsteigti, jo rēķinājāmies, ka būs krietni vairāk - bija dzirdēti visādi brīnumi. Taču galarezultātā visa projekta realizācija mums izmaksāja mazāk nekā 300 eiro,» gandarījumu neslēpj Evita. Viņa gan atzīst, ka pats process esot samērā ilgs laika ziņā.
«Mums tas kopumā aizņēma astoņus mēnešus, līdz 2015. gada augustā tika uzstādīts skaitītājs un pieslēgums bija kārtībā. Mūsu gadījumā gan nebija nekādas steigas, jo mēs vēl neesam sākuši mājas būvniecības procesu. Taču citiem noteikti varu ieteikt savlaicīgi domāt par šo jautājumu, jo tas nemaz tik ātri nesokas. Pirms tam ST mājaslapā bijām jau izpētījuši infografiku, kur parādīts viss pieslēguma izveidošanas process soli pa solim un arī minēti aptuvenie termiņi. Mums būtībā katram solim sanāca gandrīz maksimālais termiņš,» nosmej E. Jemeļjanova.
Viņa arī atzinīgi vērtē komunikācijas veidu ar ST speciālistiem visā procesā. «Mēs tikai vienu reizi ar uzņēmuma darbiniekiem tikāmies klātienē, kad uzrakstīju pieteikumu par pieslēguma izveidošanu. Taču arī pirmajā reizē varējām to izdarīt attālināti uzņēmuma mājaslapā. Man tomēr gribējās pirmo reizi izrunāties ar reālu cilvēku. Savukārt visa turpmākā komunikācija mums notika, sarakstoties e-pastā vai sazvanoties. Arī līgumi tika atsūtīti pa pastu, mēs tos parakstījām un aizsūtījām atpakaļ,» stāsta Evita un piebilst, ka, tā kā viņa reģistrējusies ST klientu portālā, labprāt izmantojusi iespēju tajā sekot līdzi projekta virzībai. «Tā tiešām ir vērtīga lieta, jo nav nevienam jāzvana vai jāraksta. Jebkurā brīdī vari ieiet savā profilā un apskatīties, cik tālu projekts pavirzījies, kas paveikts, kas vēl tiek un tiks darīts,» norāda līvāniete.
Par būtisku pienesumu E. Jemeļjanova uzskata uzņēmuma speciālistu skaidrojumus un konsultācijas, kādu tieši pieslēgumu konkrētajam objektam visizdevīgāk izveidot. «Konsultācijās ar ekspertiem secinājām, ka šobrīd mums pietiks ar vienas fāzes pieslēgumu, kas nodrošinās visas plānotās vajadzības. ST speciālisti pēc izvērtēšanas norādīja, ka patlaban, arī skatoties no izmaksu viedokļa, mums pietiek ar šādu pieslēgumu, bet, ja nākotnē vajadzēs lielāku jaudu, to jebkurā brīdī un ātrā laikā varēs nokārtot,» akcentē Evita.
Viņa arī atzīst, ka neiebilst pret ST ieceri mainīt sadales tarifa struktūru, nosakot tajā nemainīgu maksājuma daļu neatkarīgi no tā, cik daudz elektrības klients patērējis. «Ja šī summa nebūs īpaši liela, man pret to nebūtu iebildumu, jo, piemēram, mums šobrīd ir izveidots tikai pieslēgums, bet reāli elektrību tuvākajā laikā pastāvīgi tur vēl neizmantosim. Tajā pašā laikā mēs zinām, ka tur pastāvīgi ir pieejama elektrība, un, jebkurā brīdī tur ierodoties, varam rēķināties, ka vajadzības gadījumā varam izmantot elektroiekārtas jau patlaban,» uzsver E. Jemeļjanova.