Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Arī zivsaimnieki cīnās Briselē

Arī Latvijas zivsaimniecības pārstāvji nav mierā ar plānoto Eiropas Savienības (ES) atbalstu nākamajam finanšu periodam 2014.-2020. gadā. Svarīgākais, ko zivsaimniecības nozares pārstāvji vēlas panākt - finansiālu atbalstu flotes modernizācijai un zivju apstrādei. Situācija nav spoža - šajā periodā pieejamais finansējums ir ar tik neizdevīgiem nosacījumiem, ka zvejnieki izvēlas turpināt doties jūrā ar morāli un tehniski novecojušiem kuģiem.

ZM Zivsaimniecības departamenta direktors Normunds Riekstiņš stāsta: pēc flotes stabilizācijas zvejniecībā svarīgākais ir sakārtot un modernizēt atlikušos zvejas flotes kuģus, tad zvejniecībai noteikti būs pietiekami labas nākotnes perspektīvas. ES atbalsts šiem mērķiem pašreizējā Eiropas Zivsaimniecības fondā gan nav paredzēts, vai arī to piedāvā ar tik neizdevīgiem nosacījumiem, ka zvejniekiem par šo pasākumu nerodas interese. Kā vienu no piemēriem N. Riekstiņš min kuģu dzinēju nomaiņu - atbalsts, turklāt tikai 20 vai 40% apmērā no kopējās summas - atkarībā, vai kuģis zvejo aiz piekrastes vai piekrastē, tiek piešķirts, ja zvejnieks piekrīt savam kuģim samazināt dzinēja jaudu, un, tā kā Latvijas flotē jau tā ir mazjaudīgi kuģi, tam faktiski neviens nepiesakās. Arī nākamajā periodā Eiropas Komisija nevēlās sniegt atbalstu kuģu modernizēšanai, tomēr Latvija uzsver tā nepieciešamību diskusijās par nākamo Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu.

ZM cenšas arī panākt, lai finansējumu piešķirtu zivju apstrādes nozarei produkcijas attīstībai un ražošanas līnijām, kam nākamajā periodā nekas nav paredzēts. N. Riekstiņš atzīst, ka teorētiski esot pieejami finanšu līdzekļi no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, taču faktiski neko daudz šie līdzekļi ieguldījumiem ražošanā pieejami nebūs. Vēl viena lieta, par ko Eiropā cīnās Latvijas zivsaimniecības pārstāvji, - lai arī lielajiem zivju apstrādes uzņēmumiem, kas plaši izmanto roku darbu, piemēram, šprotu ražošanā, atbalsta intensitāte būtu 60%, kā tas ir mazajiem un vidējiem, nevis tikai 30%. Lielākā problēma šajā kritērijā - darbaroku skaits, nevis apgrozījums, jo Latvijas uzņēmumi, kā Gamma, Karavella, Brīvais vilnis un citi, lielā uzņēmuma statusam kvalificējas tikai pēc strādājošo skaita.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?