«Pastiprinātājs, kam nevarēju pasaulē atrast analogus gan pēc jaudas, gan tehniskā risinājuma, radās, nedomājot par biznesu,» Dienai stāsta DIMD radītājs, fizikas zinātņu doktors Edgars Spārniņš. Pēc tehniskā risinājuma tapa dizains, kas netipisks lampu pastiprinātājiem, kad negludumi nomaskēti un nekas neliecina par smagnējumu - pastiprinātājs izskatās daudz vieglāks, nekā ir patiesībā.
DIMD izgudrotāja vērtējumā tehniskā doma vistālāk tikusi atskaņošanas aparatūras attīstībā. Digitālā skaņas nesēja iespējas pārsniegušas cilvēka auss izšķirtspējas robežu, arī pastiprinātāju tehniskās attīstības līmenis ir augsts. Analogais skaņas avots nav nekas slikts, un, «ja man būtu jāizvēlas, es klausītos studijas ieraksta lentes, kas ir vistuvāk pirmavotam», saka E. Spārniņš un piebilst, ka «tās nebūtu skaņu plates, kam gan ir savs šarms, un, kā zināms, sentimentam ir milzīga nozīme cilvēku dzīvē, tomēr cīņa ar putekļiem nav uzvarama». Vājākā vieta audiotehnikā joprojām ir akustiskās sistēmas, atzīst izgudrotājs. Ja skaņas pastiprinātāju mūsdienās jau var uztaisīt tuvu ideālam, tad skandas - tas ir kompromiss, kad nākas izvēlēties to vai citu iespēju, bet ideāla nav, secina E. Spārniņš.
Pastiprinātāja parametri ir daudz vieglāk izmērāmi un salīdzināmi, skandām parametru ir gan vairāk un tie ir grūtāk mērāmi un salīdzināmi. Ļoti daudz šajā gadījumā nozīmē arī telpa, kurā klausītājs bauda skaņu, un, nereti izdarot nelielas izmaiņas skandu izvietojumā, jau var panākt zināmu uzlabojumu. «Pat ja leģendāro Radiotehnikas 35 AC skandu izvelk no dzīvokļa stūra, tā jau skanēs labāk,» smej audiotehniķis.
Lampu pastiprinātāju īpatnība ir tā, ka tie ir kaprīzāki attiecībā pret skandu izvēli. Kad bija gatavs DIMD, tā radītājiem nācies saskarties ar problēmu, ka Latvijā nevar atrast skandas, kas ideāli saderētu ar pastiprinātāju. Uz vietas esošo produktu izvēle ir ierobežota. Ieiet veikalā, izmēģināt un tad iegādāties augstākās kvalitātes skandas nemaz tā nevar, jo tur tās tiek saņemtas pēc pasūtījuma.
Tāpēc tika izgatavotas arī oriģinālas skandas. «Pašlaik šķiet, ka esam radījuši ideālu komplektu akustiskās mūzikas klausīšanai līdz 50 kvadrātmetru lielā telpā,» saka E. Spārniņš.
Skandās izmantots open baffle skaļruņu izvietojums, t. i., platjoslas skaļrunis nav ievietots kastē, bet gan iemontēts saplākšņa panelī un par «kasti» šajā gadījumā kalpo telpa. Katrā panelī ir pa vienam augstas kvalitātes skaļrunim, kas arī ir noteicošā skandu izmaksu pozīcija. Platjoslas skaļruņa un open baffle apvienojums ir pasaulē samērā reti izplatīts risinājums. Komplekta - skandu un pastiprinātāja - cenu DIMD lēš uz aptuveni pieciem tūkstošiem eiro.
DIMD ir biznesa ceļa sākumā. Šobrīd Latvijā radīto produktu var iegādāties gan uzņēmumā, gan veikalā Unisons, abās vietās to iespējams arī aptaustīt un paklausīties.
Pasaulē konkurence augstas kvalitātes audioaparatūras tirgū ir liela - Eiropā, Japānā, ASV un Kanādā jau nostabilizējušies dažādi zīmoli, taču mūsu specifikai atbilstošu variantu nav nemaz tik daudz, secina DIMD autors.
DIMD pircēju cer rast gan Latvijā, gan Rietumeiropā. Latvijā DIMD ir kaut kas cenas ziņā ekskluzīvs, Rietumeiropā tā ir vairāk augstas kvalitātes aparatūra, ko pastiprinātāja izgudrotāja vērtējumā labprāt pirktu viņa bijušie Šveices studenti, kuru skatījumā tas būtu kvalitatīvs un ne pārāk dārgs lampu pastiprinātājs. «Tas, kā cilvēks klausās mūziku, izriet no viņa dzīvesveida, vērtību izpratnes,» pauž E. Spārniņš un turpina: «Cilvēks, kurš skrien un klausās mūziku austiņās, nelolo ilūziju, ka pēc desmit gadiem viņš skries ar to pašu viedtālruni, savukārt Hi-End aparatūras gadījumā dārgie pirkumi vērtību saglabā arī pēc daudziem gadiem.»