PTAC kopumā saņēmis 17 patērētāju sūdzības un tuvu pie simt zvaniem un elektroniskajām vēstulēm, kurās cilvēki sūdzējušies par izdarīto spiedienu, ar kura palīdzību tiem salonā likts parakstīt tūkstoš eiro vērtus līgumus. PTAC norāda, ka noslēgtajos līgumos tiek noklusēta informācija par atteikuma tiesībām - to izmantošanas nosacījumiem, termiņu un kārtību, kā arī netiek izsniegta atteikuma veidlapa.
Shēma vienkārša - tiek apzvanīti cilvēki un piedāvāta bezmaksas skaistumkopšanas procedūra ar piebildi, ka līdzi jāņem arī pase. Iegūt nākamo klientu kontaktus uzņēmumam pūles nesagādā - iepriekšējiem apmeklētājiem pateicībā par bezmaksas procedūru ir jāiedod to savu draugu un paziņu numuri, «kurus viņš gribētu iepriecināt».
Sākotnēji nekas neliecina par gaidāmo, taču vairāki stāsti norāda uz visai apšaubāmām darbībām, kas sākas, kad klients jau ieradies salonā. Gandrīz visu sūdzību saturs ir līdzīgs - tiek iesākta skaistumkopšanas procedūra, kuras laikā speciālists šausminās par klienta ādas vai matu stāvokli un saka, ka tas steidzami jālabo. Personu ar dažādām ierīcēm pārbauda arī tur esošie ārsti. Piemēram, tiek piedāvāta konsultācija pie trihologa, kaut arī SIA MP Latvija skaistumkopšanas salons nav reģistrēts ārstniecības iestāžu reģistrā, tāpēc tas nedrīkst sniegt šādus pakalpojumus. Kā liecina PTAC rīcībā esošā informācija, patērētāji saņem maldinošu un nepatiesu informāciju par ārstiem un to noteiktajām diagnozēm vai veselības problēmām.
Rezultāti, uz kuriem norāda ārsti, nekad nav iepriecinoši. Taču salonam ir risinājums - vairāk nekā tūkstoš eiro vērta kosmētika, kurai, kā par brīnumu, tieši šodien atlaide. Cena gan saglabā savu četrciparu veidolu.
Pierunāšanā iesaistās dažādi personāla pārstāvji, arī finansists, kurš veikli sniedz padomus par kredītu preces iegādei. Kad klients atsakās, metodes kļūst agresīvākas. Izskan aizvainojumi, un solītā procedūra netiek pabeigta - dažām sievietēm ziemas laikā salonu nācies atstāt ar slapjiem matiem, kurus atteikts izžāvēt.
Ir arī tādi, kas ļaujas pierunāšanai un baidās atteikt, vien vēlāk saprotot saistības, kurām piekrists. «Uz mani kliedza, baidīja ar visām iespējamajām ādas slimībām un pat aizslēdza durvis, lai es netiktu ārā,» piedzīvoto atceras Līga - viena no salona apmeklētājām, kura piekritusi nopirkt naudīgos skaistumkopšanas līdzekļus. «Prece nemaz nav tik slikta, neteiktu gan, ka tik brīnumaina, kā sasola, taču - vai tāpēc jāuzvedas kā necilvēkiem,» viņa nu spriež.
Balstoties uz apjomīgu skaitu līdzīgu stāstu, PTAC skaistumkopējiem piemērojis gan naudas sodu, gan uzlicis par pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgo komercpraksi. Tas gan pašu uzņēmuma darbību nepārtrauc. Kā Dienai paskaidroja iestādes pārstāve Sanita Gertmane, SIA MP Latvija nepaliks bez uzmanības, tiks veikti kontrolējoši pasākumi, taču liela nozīme ir arī patērētāju iesaistei - ja arī turpmāk nākas sastapties ar apšaubām metodēm šajā vai citā salonā, par to nekavējoties jāziņo, tikai tā vainīgos var sodīt.
Uzņēmumam ir tiesības pārsūdzēt lēmumu, taču, vai tas tiks darīts, Dienai neizdevās noskaidrot, visi norādītie kontakttālruņi klusē.