Pētījumā, kurš sagatavots trešo reizi, apkopoti dati par laiku, kas kuģiem jāpavada ostā ar kravu saistīto darbību veikšanai.
Rīgas osta pērn salīdzinājumā ar 2021.gadu atkāpusies par 17 pozīcijām.
No reģiona ostām visaugstāk ierindojusies Mūgas osta Igaunijā, kas pērn atzīta par 183.efektīvāko konteinerostu pasaulē. 2021.gadā Mūgas osta bija 175.vietā.
Savukārt Klaipēdas osta atkāpusies no 186.vietas 2021.gadā līdz 195.vietai pērn.
Krievijas osta Sanktpēterburgā ir 244.vietā (256.vieta 2021.gadā), kamēr Polijas ostas Gdiņā un Gdaņskā ieņem attiecīgi 225.un 289.vietu (255.un 203.vieta 2021.gadā).
Eiropas un Ziemeļāfrikas reģiona ostu vidū Mūga ir 49.efektrīvā konteinerosta, apsteidzot Klaipēdu (55.vieta), Gdiņu (71.vieta), Rīgu (73.vieta), Sanktpēterburgu (77.vieta) un Gdaņsku (92.vieta).
Jaunākajā pētījumā aplūkotas 348 konteinerostas no visas pasaules, kurās pērn ieradušies vismaz 24 kuģi. Par efektīvāko ostu atzīta Jangšaņas osta Šanhajā.