Pilsēta cer arī iegūtos līdzekļus izmantot novecojušās sabiedriskā transporta infrastruktūras uzlabošanai.
Pēc daudzu gadu pētījumiem, atlikšanas un pat pēdējā brīža neveiksmīgiem Ņūdžersijas štata centieniem tiesas ceļā apsūdzēt nodevas ieviešanu, tās iekasēšana bez būtiskām problēmām sākās no svētdienas. Ņujorkas transporta sistēmas pārvaldītāji gan uzsvēra, ka valstī pirmajai šādu nodevu iekasēšanas programmai noteikti vajadzēšot kādus labojumus. Izvērtēt tās darbību objektīvāk varēšot pēc pirmās pilnās darba nedēļas. "Šī ir nodevu sistēma, kāda sarežģītības ziņā nekad līdz šim nav izmantota. Mēs nesagaidām, ka ņujorkieši vienas dienas laikā izmainīs savu uzvedību. Visiem būs pamazām šim jāpielāgojas," preses konferencē Ņujorkas centrālajā satiksmes mezglā Grand Central Terminal svētdien teica Metropoles transporta pārvaldes (MTA) vadītājs Džons Lībers.
Jaunās nodevas ieviešanai ir daudz pretinieku, to skaitā ASV prezidenta amatā ievēlētais Donalds Tramps, kuram piederošā ēka Trump Tower atrodas nodevas darbības zonā. Cīņu pret nodevas ieviešanu solījis turpināt arī Ņūdžersijas gubernators demokrāts Fils Mērfijs.
Nodeva tiks iekasēta automātiski ar elektronisko sistēmu, kuras 1400 kameras izvietotas vairāk nekā 110 punktos, vēsta BBC. Iebraukšanas nodevas zona aptver Manhetenas daļu uz dienvidiem no Centrālparka, tajā atrodas Empire State ēka, Taimskvērs un finanšu rajons ap Volstrītu.
Vieglo automašīnu vadītājiem būs vienreiz dienā jāmaksā par iebraukšanu nodevas zonā deviņus ASV dolārus pīķa stundās (no pieciem rītā līdz deviņiem vakarā darbadienās un no deviņiem rītā līdz deviņiem vakarā brīvdienās), 2,25 dolārus citā laikā. Par nelielu kravas auto iebraukšanu pīķa stundās būs jāmaksā 14,40, par lielāku kravas auto un tūristu autobusu iebraukšanu – 21,6 dolāri, par iebraukšanu ar motociklu – 4,5 dolāri.
Mazāk būs jāmaksā vadītājiem, kas nokļūšanai Manhetenā izmanto maksas tuneļus.