Biznesa medijs The Wall Street Journal raksta, ka aizvien vairāk izplatīta ir kredītdevēju prakse iegūt informāciju par klientiem, izmantojot tādus sociālos tīklus kā Facebook un Twitter. Iegūtā informācija tiekot izmantota, lai padarītu pilnīgāku ainu par klientu kredītspēju.Aizdevēji, piemēram, pievērš uzmanību tam, vai klienta LinkedIn kontā ir norādīta tā pati darba vietas informācija, ko viņš norāda, piesakoties kredītam. Tāpat aizdevēji pēta, vai klients savā Facebook kontā nav publicējis, ka ir atlaists vai aizgājis no darba. Šāda tendence jau raisījusi bažas gan daudziem patērētājiem, gan jomas regulatoriem, raksta The Wall Street Journal. Kaut gan Latvijā šāda prakse prakse, pēc banku un kredītu sniedzēju teiktā, nav, ekonomiskās krīzes laikā sociālos tīklus kā darba instrumentu aktīvi izmantojuši parādu piedzinēji. Pašmāju sociālajā tīklā Draugiem.lv kredītu piedzinēji agresīvi veidojuši profilus, lai sazinātos ar cilvēkiem konkrētu finanšu iestāžu uzdevumā. Šāda uzbāzīga darbošanās tostarp pārkāpj arī portāla lietošanas noteikumus, Dienas Biznesam norāda Draugiem.lv radošais direktors Guntars Meluškāns.Visu rakstu lasiet laikrakstā _Dienas Bizness _trešdien, 15.janvārī!
Tevi Facebook var pētīt arī aizdevēji
Ārzemēs kredītdevēji sociālajos tīklos pēta potenciālos klientus, bet Latvijā lielāka interese par šiem portāliem ir bijusi parādu piedzinējiem, trešdien, 15.janvārī, vēsta laikraksts Dienas Bizness.Nav noslēpums, ka sociālos tīklus internetā kā informācijas avotu izmanto arī korporatīvā vide, tāpēc būtiski ir rūpīgi izvērtēt, kādu informāciju lietotājs gatavs atklāt.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.