Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds
Gerhards saka, ka liels palīgs nelegālo izgāztuvju atklāšanā ir sabiedrība, kas ziņo par iespējamiem pārkāpumiem

Atkritumi deg regulāri

Ugunsgrēki atkritumu izgāztuvēs šai vasarā kļuvuši teju par normu. Latvijas Atkritumu saimniecības uzņēmumu asociācijas (LASUA) priekšsēdētājs Jānis Vilgerts pauž bažas, ka tie nav vis nejauši atgadījumi, bet apzināta īpašnieku vēlme laukumus atbrīvot ar iespējami zemākām izmaksām. Lai šādas situācijas nerastos, tās jāiznīdē vēl saknē, proti, jāmaina atkritumu apsaimniekošanas un ievešanas atļauju izsniegšana, kas šobrīd esot pārāk liberāla.

Viena no aktuālākajām problēmām ir tieši nolietoto riepu apsaimniekošana. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) strādā,  lai rastu risinājumus problēmām, kas skar šo konkrēto jomu, un sola, ka jau nākamgad radikāli mainīs nolietoto riepu apsaimniekošanas sistēmu valstī. 

Latvijā atkritumu apsaimniekošanas un ievešanas atļauju sistēma balstās uz vispārējiem Eiropas Savienības noteiktajiem principiem, kas nozīmē, ka nereti atļaujas izsniedz avansā, cerot, ka uzņēmēji izdarīs to, ko ir solījuši, saka Vilgerts. Viņaprāt, tam tomēr esot jāpieiet krietni konservatīvāk, to apstiprina arī arvien biežāk atklātie pārkāpumi – atsevišķi uzņēmēji nerīkojas godprātīgi. 

Iepriekš situācija esot bijusi labāka: "Savulaik LASUA bija  noslēgts līgums ar Valsts vides dienestu (VVD) par šiem laukumiem. Mūsu asociācijas cilvēki apsekoja visus laukumus, kas ir gana ietilpīgs darbs, un deva savu rekomendējošo viedokli, vai tam vajadzētu izsniegt atļauju vai ne. Mums nebija veto tiesību, bet mēs kā profesionāļi devām savu vērtējumu. Pēc Valsts kontroles rekomendācijas šis tika noteikts kā papildu slogs, un VVD atteicās no šāda veida sadarbības. Nu redzams, ka dienestam nav pietiekamas kapacitātes pašiem apsekot visas vietas, un viņi izsniedz atļaujas, balstoties uz dokumentiem, kas diemžēl ne vienmēr atspoguļo realitāti. Kādas tam ir sekas, mēs šobrīd redzam."

Pēc VARAM rīcībā esošajiem datiem, ik gadu Latvijas tirgū nonāk aptuveni 20 tūkstoši tonnu riepu, tomēr to pārstrāde un reģenerācija nenotiek pietiekamā apjomā, tādēļ riepas uzkrājas savākšanas laukumos. Lai labotu situāciju, VARAM plāno "radikāli mainīt nolietoto riepu apsaimniekošanas sistēmu valstī". Sīkāk par to, kas tieši tiks mainīts, šobrīd nav informācijas, taču zināms, ka tiks veikta pastiprināta kontrole par atļaujas nosacījumu ievērošanu nolietoto riepu un citu atkritumu uzglabāšanas vietās.

Visu rakstu lasiet pirmdienas, 4.septembra laikrakstā Diena!

Top komentāri

vēl
v
Kāpēc atkritumu apstrādes iepirkumos regulāri uzvar firma kurai jau n-to gadu ir 5 miljonu nodokļu parāds? Kā tas iespējams? Vai tāpēc ka daudzi šie sfēras darboņi draugos ar prezidentu un citām prominentēm?
tādi esam
t
Šāda situācija apliecina ministra bezspēcību vai vienaldzību
MM
M
2017.g. 4.septembris, VVD vecākā eksperta vakance - alga pirms nodokļu nomaksas 560 EUR. Mazi, nelieli 560 EUR, Karl !!! Valstī, kur .irš par ekonomikas pieaugumu un vidējo algu 900. Piedāvāju apskatīt arī šo problēmķēdes posmu...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas