Bojājumi ar vērtējumu ''3'', ar kuru tiek aizliegta auto tālāka pārvietošanās, jo tas apdraud gan apkārtējo vidi un cilvēku veselību, gan satiksmes drošību, pērn visbiežāk konstatēti bremžu sistēmā (61%), balstiekārtā (8%) un riepām (8%).
''Joprojām tehniskajā apskatē ik dienu tiek atklāti satiksmes drošībai pilnībā nepieņemami fakti, piemēram, vidēji 13 auto dienā pārstāj darboties bremžu sistēma (plīst bremžu caurulītes un šļūtenes). Papildu tam ik dienu tiek atklātas nozīmīgas degvielas un eļļas noplūdes. Katru otro dienu apskatēs konstatēti bojājumi balstiekārtā, kas nozīmē, ka viens vai vairāki no auto balstiekārtas elementiem ir saplīsuši vai uz izjukšanas robežas,'' klāstīja CSDD.
Bojājumi ar vērtējumu ''2'', kad nav izieta tehniskā apskate, visbiežāk konstatēti automobiļu gaismas ierīču darbībā (21%), bremžu sistēmā (20%) un balstiekārtā (17%).
''Faktiski tehniskās apskates laikā atklātie bojājumi ir novērsuši potenciālus ceļu satiksmes negadījumus, iespējams, pat ar traģiskām sekām, tādējādi glābjot cilvēku dzīvības,'' uzsvēra CSDD.
Atbilstoši direkcijas datiem Latvijā kopumā reģistrēti aptuveni 868 000 transportlīdzekļu, no kuriem tehniskajā kārtībā ir apmēram 752 000. Vidējais transportlīdzekļa vecums ir 13,7 gadi (Eiropā vidēji seši līdz astoņi gadi), savukārt vidējais nobraukums - 13 000 kilometru gadā.
Viesturs