Statistika rāda, ka uz Latvijas bedrainajiem ceļiem vairs neglābj arī džipi, piemēram, „Toyota Land Cruiser”, „BMW X5” un „Volkswagen Touareg” bedru negadījumos cieš tikai nedaudz retāk nekā citi auto, taču to remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir pat teju piecas reizes lielākas kā citu klašu auto.
Lai izpētītu mītu, vai apvidus auto ir vispiemērotākais spēkrats Latvijas bedrainajiem ceļiem, BALTA eksperti veica 2012. un 2013.gada datu pārbaudi. Salīdzinot kopējos apdrošināto auto datus un attiecīgo procentuālo nelaimes gadījumu skaitu, cik bieži konkrētās klases auto iekļūst negadījumos saistībā ar bedrēm, mīts neapstiprinājās. Apvidus klases auto tikai nedaudz retāk cieš no bedru radītajiem bojājumiem, taču izmaksas pēc šādiem negadījumiem ir stipri lielākas nekā citiem auto.
Pēc apdrošinātāja datiem, visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē tiek sabojāti lielās klases („Audi A6”, „BMW” 5.sērijas modeļi, „Volvo V70”) un luksus klases („Mercedes Benz” S sērijas modeļi, „BMW” 7.sērijas modeļi, „Lexus” LS sērijas modeļi) spēkrati. Vislielākie zaudējumi parasti šādos gadījumos tiek nodarīti sporta klases auto, piemēram, dažos gadījumos tie ir sasnieguši pat 2400 latu. Savukārt kompaktklases auto („Volkswagen Passat”, „BMW” 3.sērijas modeļi, „Toyota Avensis”) vidējā atlīdzība šādos negadījumos ir gandrīz piecas reizes mazāka.
Nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apmērā pagājušajā gadā sarūpēja kāds „Volkswagen Tiguan”, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, un tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti lieli līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.
„Kopumā apvidus klases auto šoferi bedrēs iemanās iebraukt nedaudz retāk kā citu automašīnu vadītāji, taču šādā gadījumā nozīmīgs faktors ir zaudējumi, kas tiek nodarīti auto. Kā rāda statistika, visuzmanīgākajiem uz Latvijas ceļiem būtu jābūt lielās klases un luksus klases auto īpašniekiem – viņu auto parasti ir aprīkoti ar lielākiem diskiem un zemāka profila riepām, kas nozīmē arī lielāku apdrošināšanas gadījuma iespējamību, iebraucot bedrē,” norāda BALTA transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.
Laika posmā no 2012.gada sākuma līdz šā gada martam BALTA ir izmaksājusi atlīdzību 270 nelaimes gadījumos, kuru iemesls bijis iebraukšana bedrē. Visbiežāk reģistrētie pieteikumi par auto bojājumiem pēc iebraukšanas bedrē ir saņemti pērnā gada martā, maijā un oktobrī. Savukārt cietušo automašīnu TOP 5 veido „Volkswagen”, „BMW”, „Audi”, „Volvo” un „Mercedes” marku automašīnas.