"Šādi aptaujas dati ir satraucoši, jo jau pandēmijas laikā dažādu ierobežojumu dēļ rūpes par veselību tika iepauzētas, taču tagad iedzīvotāji šo procesu izvērtē vēl rūpīgāk, un tas notiek finansiālu apsvērumu dēļ. Šāds solis sperts, jo mēs apzināmies, ka mājokļa izmaksu, pakalpojumu, energoresursu un pārtikas cenu pieaugums mūsu klientiem samazina iespējas plānot izdevumus veselībai un profilaksei, tos atliekot uz vēlāku laiku,” lēmumu pamato “Mēness aptiekas” farmaceite, uzņēmuma valdes locekle Jeļena Petrišina.
Tāpat iedzīvotāji tiek mudināti vienmēr aptiekā apjautāties, vai ir pieejami lētāki medikamenti ar to pašu aktīvo vielu un ārstniecisko iedarbību, tādēļ ka nereti plaši popularizētajiem un reklamētajiem produktiem ir pieejami lētāki analogi, ko var noskaidrot tikai sarunā ar farmaceitu, jo bieži ir gadījumi, ka aptiekā konkrētās darbīgās vielas medikaments ir pieejams vairāk nekā vienā veidā.
Farmaceits var palīdzēt sameklēt arī medikamenta aizstājēju, ja ārsta izrakstītais nav pieejams, vai pat saskaņā ar ārsta recepti sakombinēt nepieciešamo no aptiekā pieejamā medikamentu klāsta. Saruna ar farmaceitu, visdrīzāk, palīdzēs atrast pareizāko risinājumu katra klienta vajadzībām, jo farmaceita profesionālais uzdevums aptiekā ir sniegt iedzīvotājiem farmaceitisko aprūpi.
*Reprezentatīva iedzīvotāju aptauja „Mēness aptieka” sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat” 2023. gada augustā veikta visā Latvijā, aptaujājot 1001 iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Respondenti aptaujā uz četriem jautājumiem snieguši atbildes, izvēloties vairākus to variantus.