Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +10 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 29. marts
Agija, Aldonis

Cenu kāpums ir realitāte

Dārgāka elektrība, gāze, pārtika, augstākas ražošanas izmaksas – par to visu publiskā telpa viļņojas jau labu brīdi. Sabiedrības neapmierinātība ir viegli saprotama, galu galā, arī jebkurš ražotājs vai pakalpojumu sniedzējs pamana dārgāku elektrību un pārtiku, un prieku tas nesagādā nevienam.

Kompānijas Schwenk Latvija pamatdarbība ir saistīta ar ražošanu, kurā īpaši jūt elektrības sadārdzinājumu. Taču tā ir tikai viena no ar ražošanu saistīto, pieaugošo izdevumu pozīcijām. Dažādu ārējo apstākļu ietekmē dārgāki kļūs arī loģistikas un transporta pārvadājumi. Jau šobrīd redzam, ka tas nākotnē būs izaicinājums gan Schwenk Latvija, gan citiem uzņēmumiem, kuru ikdiena cieši saistīta ar izejvielu un preču transportēšanu un pakalpojumu nodrošināšanu. Tāpat kā saslimstot cilvēks grib zināt, kas izraisījis veselības problēmas, mēs, gluži kā daudzi citi, cenšamies izprast sadārdzinājuma veidošanās iemeslus. Viens no tiem nepārprotami ir pieaugošās degvielas cenas, kuru kāpumu pamanījis teju ikviens, kurš izmanto motorizētos pārvietošanās līdzekļus – vai tā būtu automašīna, vai autobuss. Tāpat kopējā inflācija skar tādus būtiskus segmentus kā rezerves daļas, eļļas, materiāli, riepas un citas detaļas. Taču ir arī virkne mazāk redzamu sadārdzinājuma cēloņu, kurus, iespējams, ikdienā pirmajā acu uzmetienā pamanīt nevar.

Būtisks aspekts, ar ko 2021. gadā saskarāmies un kas ir aktuāls arī 2022. gadā, ir milzīgais pieprasījums pēc transporta un loģistikas pakalpojumiem, kas šobrīd novērojams nozarē, un, kā zināms, ja pieprasījums ir liels, bet piedāvājums – ierobežots, pakalpojumu cenas aug. Transporta pārvadājumu kompānijām šobrīd darba ir daudz, un nevar teikt, ka nākotnē tā kļūs mazāk. Tuvākajos gados Latvijā paredzēts īstenot vairākus ambiciozus būvniecības projektus, tajā skaitā dzelzceļa Rail Baltica projektu, un līdz ar to piegādes kļūst apjomīgākas, biežākas un prasa no pārvadātājiem vairāk resursu, samazinot pakalpojumu pieejamību. Šī situācija aktualizē vēl vienu izaicinājumu – cilvēkresursu trūkumu nozarē. 

Lai gan loģistikas uzņēmumi cenšas rūpēties par konkurētspējīgu atalgojumu autovadītājiem, skaidrs, ka inflācijas ietekmē dzīves dārdzība palielinās, un cilvēki to jūt. Pieaugot izdevumiem, ienākumu apjoms kļūst svarīgāks, un profesionāli šoferi, kuri apzinās sava darba vērtību, daudz rūpīgāk nekā agrāk izvērtē darba apstākļus un iespējas nopelnīt. Autovadītāju darba tirgus Eiropā ir atvērts, un nereti kvalificētam šoferim ir izdevīgāk aizlidot uz Lielbritāniju, kur vērojams autovadītāju deficīts, divas nedēļas tur pastrādāt, tad divas nedēļas mājās atpūsties un nopelnīt to pašu, ko strādājot visu mēnesi Latvijā. 

Schwenk Latvija kā transporta un loģistikas uzņēmumu pakalpojumu lietotājs novēro arī, ka Covid-19 pandēmija maina sauszemes un cita veida kravu pārvadājumu apjomu attiecību. Tad, kad pandēmijas sākumā saruka avioreisu skaits, lielāku slodzi izjuta gan sauszemes, gan jūras transports.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē