Tikmēr tālredzīgi uzņēmēji Latvijā un citās valstīs analizē, kā saspringtā situācija, ko Eiropā radījuši cilvēku dzīvības paņēmušie terora akti, ietekmē biznesa vidi. Ir jau dzirdēts, ka, piemēram, veikalos detalizētāk varētu domāt par apsardzi, rūpējoties vairs ne tikai par preču drošību, bet arī par to, lai apsardzes profesionālisms un tehniskais aprīkojums ļautu pamanīt potenciāli draudīgus personāžus. Tāpat tiek izsvērtas versijas, vai aviolidojumiem uz Briseli tiks nopirkts mazāk lidmašīnas biļešu vai tomēr ne. Kolēģis Māris Zanders 23. marta Dienā pieļāva, ka pēc notikušajiem terora aktiem daļa cilvēku ceļos mazāk. Ja tā notiks, aviokompānijas to izjutīs vistiešāk, jo nevar ātri pārstrukturēt biznesu uz citu darbības virzienu, vienīgi var mainīt avioreisu skaitu un intensitāti, pielāgojoties pasažieru vēlmēm. Tomēr maz ticams, ka tukšas kļūs lidmašīnas, kas kursē Briseles maršrutā, jo būtiska daļa to pasažieru dodas komandējumos un, visticamāk, terora aktu draudu dēļ neatliks lietišķas sarunas.
Jau daudzkārt redzēts, ka biznesa vidi tiešā veidā ietekmē cilvēku emocijas, un, sastopoties ar riskantām situācijām, cilvēkiem, kā zināms, ir tendence reaģēt diametrāli pretēji - daži cenšas sevi maksimāli pasargāt no jebkādām briesmām, citi - tieši pretēji - apņemas, ka neļaus, lai viņus iebiedē, un šī otrā daļa nemaz nav tik niecīga. Pērn decembrī, kad biju komandējumā Eiroparlamentā, redzēju, ka cilvēkus no Latvijas kā magnēts piesaistīja tieši visai nedrošs Briseles rajons. Ir zināmi arī cilvēki, kuri gluži brīvprātīgi - kultūras ceļojumos - devās uz Parīzi neilgu laiku pēc pērn tur notikušajiem terora aktiem.
Turklāt skaidrs, ka nevar domāt - visi riski atrodas citā valstī aviolidojuma attālumā, bet, uzturoties savā zemē, risku nav nekādu. Visticamāk, dramatisko terora aktu ietekmē biznesa vide netransformēsies tā, ka būtisku kāpumu piedzīvos moderni apsardzes un drošības risinājumi, bet grūtus laikus - starpvalstu transports un ārpusmājas pasākumi - sākot ar vērienīgiem kultūras notikumiem un beidzot ar veikalu preču izpārdošanas akcijām.