Daļēji tas arī izdevās. Ražotnes telpas izskatījās modernas, produkcija – daudzveidīga. Cerīgu iespaidu par nākotni radīja arī vairāki darbinieki, kuri demonstrēja patriotisku attieksmi pret uzņēmumu un tā ražojumiem. Taču, kā jau allaž, ne viss bija pozitīvi. Savā publiskajā runā Dzintara vadītājs un akcionārs, kurš nenoliedzami reprezentē uzņēmumu, bija izvēlējies akcentēt to, cik labs ir viņa bizness, un cik slikta – vispārējā situācija.
Ir ierasts, ka biznesa vides pārstāvji sūdzas – valsts neatbalsta uzņēmējus, un apgalvo – valsts sektors nepateicas par iespaidīgajām, gadiem nodokļos maksātajām summām, bet vēršas pret uzņēmumu, tiklīdz tam ar nodokļu nomaksu rodas kaut mazākās grūtības. Nekas pārsteidzošs nav arī kritika, ko uzņēmēji velta jebkuram ministram.
Protams, paša uzņēmuma vadītāja izvēle ir akcentēt, ka šajā valstī viss ir slikti, un brīva izvēle ir žurnālistus un viesus uzrunāt nevis latviešu, bet krievu valodā. Tomēr šīs izvēles rada kontrastu ar citiem uzņēmējiem, kuri nevis apgalvo, ka viss ir slikti, bet izklāsta medijiem konstruktīvus priekšlikumus situācijas uzlabošanai. Ar uzņēmējiem, kurus atšķirībā no kosmētikas nozares Krievijas embargo ietekmē tieši – kā piena produktu ražotājus –, bet kuri nostiprinās jaunos eksporta tirgos.
Turklāt ikvienam saprotams, ka Latvijas nostājai ar Krievijas rubļa kritumu nav nekādas saistības, jo tikpat labi atbildību var novelt uz naftas eksportētājvalstu organizācijas OPEC lēmumiem, kas ietekmē naftas cenas.
Tomēr tas, ka vērienīga uzņēmuma līderis publiski pauž redzējumu "Cik viss slikti!", kā modinātājzvans jāuztver cilvēkiem, kuri atbild par valsts sektora lēmumu skaidrošanu sabiedrībā, respektīvi, par to pašu mārketingu, kura savdabīgums sociālo tīklu domu apmaiņā pārmests kosmētikas ražotājam. Citādi notiek tā, ka Latvijas biznesa vidē tiek idealizēta Igaunija ar tās nodokļu iekasētāju koleģiālo attieksmi pret uzņēmējiem, lai gan, kā Dienai nesen sacīja mūsu finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola, Igaunijas pārstāvji vienkārši ir par Latvijas kolēģiem prasmīgāki mārketingā.
Modinātājzvans ierēdņiem
Šoruden plašu uzmanību ieguvušais kosmētikas ražotājs Dzintars nesen bija saaicinājis mediju pārstāvjus un uzņēmuma draugus uz grāmatas Dzintara aromāts, kuras autore ir Ksenija Zagorovska un izdevējs – Jumava, atvēršanas svētkiem. Skaidri bija redzams arī stratēģiskais mērķis – parādīt sabiedrībai, ka ar Dzintaru viss kārtībā, neraugoties uz finansiālajām grūtībām un diskusijām, kas saistās ar tiesiskās aizsardzības procesu.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
vecis
Aija