Tad bija vai nebija koruptīvu darījumu pazīmes? Un ja "tikai" nesaimnieciskums, cik loģiska un kādam tieši politiskam kursam atbilstoša ir šādas bagāžas kompensēšana ar summu, kas varētu grozīties ap ceturtdaļmiljonu?
Ar to es nesaku, ka būtu pamats priekā sist plaukstas, ka – āreče nu, cik lieliski, tad jau Bērziņš un Strakšas izrādījušies bez vainas un ministrs izgāzies! Ar to es gribu uzvērt tikai acīmredzamo, ka visa no maija sākuma līdz augustam ilgusī epopeja izskatās ļoti nepārliecinoša un nevienam godu nedara. Versijas ir divas: pirmā, ka problēma ir jaunajā satiksmes ministrā, kurš nespēj nopamatot un, pats galvenais, konsekventi turēties pie saviem politiskajiem paziņojumiem par iespējamiem koruptīviem darījumiem un nesaimnieciskumu no LDz vadības puses; otrā, ka problēma ir KNAB, kas ministra, iespējams, pamatoti radušās aizdomas nejaudā vai neprot materializēt, lai gan divi ar pusi mēneši kopš paziņojumiem būtu pietiekams laiks, lai tik skaļā lietā par daudzmiljonus apgrozošu valsts kapitālsabiedrību birojs pats vai caur ministriju dotu ziņu, vai ierosināta kāda pārbaude un ar ko tā beigusies.
Jebkurā no variantiem LDz vadības aizsūtīšana atpūtā ar "zelta izpletņiem" ir nonsenss. Kāpēc "zelta izpletņiem"? Jo Edvīna Bērziņa valsts amatpersonas deklarācija gada ienākumos no LDz uzrāda ap 147 tūkstošiem eiro pirms nodokļu nomaksas, bet Aivara Strakšas deklarācija – ap 128 tūkstošiem eiro. Satiksmes ministra sabiedrisko attiecību strupceļa atrisināšana jau tā taču it kā izsaimniekotajam LDz tātad varētu izmaksāt ap ceturtdaļmiljonu eiro. Domājams, drīz vien ar vai bez amatpersonu komentāriem īstā summa taps zināma, lai gan Linkaits, kuru var dēvēt par izteiktāko "tvitera ministru", LDz padomes lēmuma pieņemšanas dienā no sociālā tīkla burtiski noplauka un no komentāriem izvairījās.
Darba attiecības ar Bērziņu un Strakšas pārtrauca LDz padome, kura, ja var ticēt jauno laiku mitoloģijai, iemieso labas pārvaldības un no politiskās ietekmes absolūti neatkarīgu uzņēmuma uzraudzību. LDz padomi vada no Jaunā laika nākušais Jānis Lange. Kopš maija sākuma, kad satiksmes ministrs nāca klajā ar satraucošo informāciju par koruptīvajiem darījumiem un nesaimnieciskumu, padome par to neklapēja ne ar ausi. Toties lēmums par Bērziņa un Strakšas aizsūtīšanu dārgā atpūtā nāca akurāt aiznākamajā dienā pēc satiksmes ministra partijas līdera Jāņa Bordāna sarunas zem četrām acīm ar premjeru, kādreizējo jaunlaicēnu Krišjāni Kariņu par turpmāko sadzīvošanu koalīcijā jeb, citiem vārdiem, to, cik ilgs būs šīs valdības mūžs. SM kā valsts kapitāldaļu turētāju LDz pārstāv valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa, kura taču, jādomā, nevar darboties bez satiksmes ministra uzticības.
auditors
b
Provinciaļnijs