Pēc tam vēl citi juristi tiks noalgoti, lai dotu gudrus padomus no malas, kā šo sistēmu mainīt. Jāatgādina, ka informācija no ministra mutes izskanēja, kad koalīcijas partneri KPV LV pirms nedēļas pirmdienā bija uzaicinājuši Linkaitu, lai uzklausītu par izmaksātajām augstajām kompensācijām LDz valdes locekļiem un citiem labas pārvaldības jautājumiem SM nozarē.
Un tas viss tikai tādēļ, ka satiksmes ministrs nespēja izdomāt citu veidu izkļūšanai no paša radītās politiskās bezizejas – kā atpirkties no paša izkritizētās LDz vadības ar nesamērīgām kompensācijām, atbildību pārnesot vispirms uz LDz padomes, bet tagad uz juridiskā atzinuma autoru pleciem. Atbildības autsorsēšana jeb iepirkšana no malas dažādu ārpus ministrijām un valdības tapušu atzinumu, rekomendāciju un ziņojumu veidā ir vecs Jaunā laika un Vienotības iemīļots mehānisms, kad "mēs jau neko, mums konsultants tā rekomendēja".
Izrādās, viss ir vēl traģikomiskāk – kā stāsta SM ierēdņi, nekāds juridiskais atzinums no ārienes nav pasūtīts, to veic paši ministrijas juristi, cenšoties uzminēt, kādu tieši atbildi no atzinuma ministrs gribētu sagaidīt.
Tas, ka dažādus uzdevumus vai nozares aktualitātes no politiskās vadības SM ierēdniecībai nākas uzzināt no Linkaita ierakstiem tviterī vai citiem publiskiem izteikumiem, ministrijas iekšienē jau kļuvis anekdotisks.
Šis viss ir viens liels teātris, kura vienīgais mērķis ir palīdzēt satiksmes ministram mīkstāk piezemēties un atrast citu vainīgo situācijā, kas no malas izskatās kā viņa politisks pasūtījums. Visa no maija sākuma līdz augustam ilgusī epopeja, kopš Linkaits bija publiski pateicis, ka LDz vadībai neuzticas, bijusi izšķērdīga, un darbībā samanāmas korupcijas pazīmes, tāpat izskatījās ļoti nepārliecinoša un nevienam godu nedarīja – Edvīns Bērziņš un Aivars Strakšas projām negāja, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ne ar kādām darbībām ministra paziņojumus nepastiprināja, Linkaits "no koka norāpties" pats nespēja.
Bet nesen bija piedzīvots precedents ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadības maiņu, kad Vienotības ministrs panāca īpašu kompensāciju atrunu iestrādāšanu likumā, tā nodrošinādams, ka nevēlamā komisijas vadība paņem desmitos tūkstošu mērāmas kompensācijas un aiziet pati.
Uz šī fona ziņa par Bērziņa un Strakšas aiziešanu ar kopumā gandrīz pusmiljona kompensāciju izskatījās ne pēc kā cita kā satiksmes ministra atpirkšanās, vainu uzgrūžot LDz padomei, kura to lēma. Un ko gan citu varētu pateikt juridiskais atzinums par visu šo situāciju, kā izņemot to, ka formāli atbildīga par lēmumu ir LDz padome, bet kompensācijas bija apdrošināšanās polise, lai ministra fiasko netiktu vēl ilgi pieminēts, LDz atlaistajai vadībai staigājot pa tiesām?
Tie pabalsti ir nenormāli!
Vieta pie siles ir dārga
Horošijs