Fragments no intervijas:
Preses izdevumiem šobrīd abonēšanas kampaņa. Arī jums ir nodrukāti lieli plakāti, kuros vēstīts, ka piegādāsiet līdz katrai pastkastītei Latvijā. Kā veicas ar piegādi katrai pastkastītei?
Tas noteikti ir liels izaicinājums, jo pārklājums ir ļoti plašs – ir gan pilsētas, gan lauku teritorijas, klientu, īpaši lauku teritorijās, palicis skaitliski mazāk. Mūsu darbu ļoti ietekmē arī Latvijas mainīgie laika apstākļi. Tomēr nodrošinām to, kas mums ar likumu noteikts, un dažās vietās pat vairāk.
Izglītības vai veselības jomā redzam, ka līdz ar cilvēku skaita samazināšanos reģionos pakalpojumu sniegšanas vietas pārceļas uz lielajiem centriem. Vai nepienāks tādi laiki, kad arī pēc vēstules vai avīzes katram būs jāiet pašam pakaļ uz pasta nodaļu?
Mēs nodrošinām universālā pasta pakalpojuma izpildi, kas sevī ietver vairākas prasības, un viena no tām attiecas uz piekļuvi – mums jānodrošina vēstuļu kastīšu apkalpošanas apjoms gan teritoriāli, gan atkarībā no cilvēku skaita. Tas pats attiecas arī uz pasta nodaļām jeb klientu apkalpošanas vietām. Ir stingri kritēriji, kas to regulē. Neko būtiski šajā ziņā mainīt nevaram – ja esam uzņēmušies šīs saistības, tās arī pildīsim. Cita lieta, ka dažās vietās izvērtējam, cik racionāli ir saglabāt pasta nodaļas to vēsturiskajās telpās.
Preses un jo īpaši avīžu abonentiem ļoti svarīgs ir piegādes laiks. Ja pastnieks atnāk tikai pēcpusdienā, tas var būt par iemeslu tam, ka cilvēki atsakās no avīzēm, kaut saturiski tās vēl interesētu.
Līdz šim pastam bija vienkāršāk norādīt, ka avīžu lasīšanas ieradumi mainās, ka cilvēki aizvien vairāk visu lasa internetā, tāpēc tirgus krīt. Mēs esam gājuši drusku citu ceļu – esam paskatījušies, kas ir tas produkts, ko piedāvājam, un ko uzlabojot vai pamainot varam šo produktu saglabāt ilgāk. Mainot piegādes laikus uz augšu (dažās vietās pat par piecām stundām!), gribējām parādīt savu attieksmi, ka mums šis pakalpojums joprojām rūp, mums rūp tie klienti, kuri vēlas saņemt presi. Gandrīz 50 administratīvajās teritorijās pārskatījām piegādes laikus, kas nebija darīts vairāk nekā piecus gadus. Ar to devām pozitīvu impulsu gan izdevējiem, gan lasītājiem, ka mēs mēģināsim avīzes piegādāt agrāk. Te gan gribu uzsvērt, ka uzlabojumi ir veikti esošā budžeta ietvaros, pārskatot darbības, ko veicam, un to secību. Viens piemērs. Pasts piegādā ierakstītas vēstules. Tās, kas ir no juridiskām personām, mums piegādā vēstuļu drukātāji un iepakotāji. Uz aploksnēm viss uzdrukāts, taču līdz šim pasts nesaņēma elektroniski informāciju par adresātiem. Līdz ar to pirms piegādes pasta nodaļās ar rokām vadījām datu sistēmā visas adreses. Tas izmaksāja dārgi, un nebijām arī droši, ka netiek pieļautas kļūdas. No vasaras beigām dati par sūtījumu adresātiem mums ir pieejami elektroniski. Tādējādi darba apjoms pasta nodaļās pirms piegādes ir samazinājies. Uz tā rēķina varam palaist pastnieku ātrāk maršrutā.
Tuvojas karstā sezona arī apsveikuma kartīšu sūtījumiem. Kādas tendences vērojamas šajā ziņā?
Vienu laiku tradīcija sūtīt apsveikuma kartītes diemžēl bija mazinājusies. Tad tā veidojās par modes lietu, un pirms krīzes visi uzņēmumi sūtīja apsveikumus, izdevumi tam bija neatņemama budžeta sastāvdaļa. Krīzes laikā daudzi lēma uz tā ietaupīt, izvēlējās apsveikumus sūtīt īsziņās vai e-pastā, bet domāju, ka tikpat ātri daudzi saprata, cik tas ir nevērtīgi. Jo daudzi pat nenoslēpa visus adresātus, kam sūtīja elektroniskos apsveikumus, un tad tu, saņemot apsveikumu, redzi, ka esi viens no tūkstoša, kam tas aizsūtīts. Personīgā apsveikuma sajūta tādā veidā diemžēl zūd. Šobrīd jūtam, ka kartīšu sūtīšana atkal paliek svarīga, cilvēki augstu novērtē to, ka saņem šāda veida sūtījumus, īpaši, ja tie ar roku rakstīti vai vismaz parakstīti. Līdz ar to arī darbiniekiem Ziemassvētki ir karsts, darbīgs laiks, īpaši tiem, kas apstrādā šādus sūtījumus, un tas jau iepriekš rada svētku sajūtu arī mums. Mēs arī attiecamies ar lielu atbildību pret šo darbu, jo neviens negrib šos apsveikumus saņemt pēc svētkiem.
Visu interviju lasiet trešdienas, 30. novembra, avīzē Diena!
Jauna elpa Latvijas pastā
Par to, kā uzlabojas preses piegāde abonentiem, kas jāņem vērā, sūtot Ziemassvētku dāvanas, un kā pastnieki izjutīs izmaiņas nodokļu likumos – Romāna Meļņika saruna ar Latvijas pasta valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
pastniece
lauķis