Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Divriteņi stilīgajiem. Ražoti Latvijā

Kādreizējo velosportistu, dizaina divriteņu Raze bikes veidotāju Raimondu Siliņu izvaicā Romāns Meļņiks.

Kā radās ideja tieši par šāda modeļa divriteņu ražošanu?

Gribējās uztaisīt kaut ko savu, kaut ko neparastu. Jo šobrīd ir tā, ka cilvēki visā pasaulē tiecas ne tikai braukt ar divriteni, bet arī būt atšķirīgi no citiem.

Ar ko tieši Raze bikes izceļas starp citiem divriteņiem?

Rāmja priekšējā caurule, kādas parasti divriteņiem nav, atkārto priekšējā rata līniju. Savukārt sēdekļa stiprinājuma caurule ir īsa, tā nav savienota ar vietu, kur stiprinās pedāļi.

Tas nemazina izturību?

Es profesionāli strādāju ar metāla konstrukcijām. Jau veidojot sākotnējo modeli, kopā ar kolēģi veicām aprēķinus. Testus veicām Monsterparkā, kas ir iekštelpu skeitparks. Tā kā es agrāk aktīvi nodarbojos ar triālu, esmu bijis vairākkārtējs Latvijas čempions, man nebija problēmu notestēt šo divriteni ar maksimālu slodzi.

Izturēja?

Rāmis izturēja. Salūza dakša...

Bet tā taču bija pirkta, nevis jūsu metināta, vai ne?

Jā. Tāpat saliecās klaņi. Sākotnēji bijām uzlikuši ne tos izturīgākos, jo gribējām ātrāk redzēt, kāds izskatīsies divritenis, kā būs ar to braukt. Tagad rāmi komplektējam ar daudz labākām detaļām.

Tagad modē karbona vai vieglmetāla sakausējuma rāmji. Jūs izmantojat tēraudu. Vai divritenis nesanāk pārāk smags?

Jau teicu, ka profesionāli strādāju ar metāla konstrukcijām - sākumā biju metinātājs, tagad esmu vadītājs. Ņemot vērā, ka ilgus gadus nodarbojos ar riteņbraukšanu, labi zinu, kādas ir slodzes, kur ir rāmja vājās vietas, kur tas var lūst un kāpēc. Atbilstoši tam tiek veidota konstrukcija. Rāmis sver 2,3 kilogramus. Divritenis pilnā komplektācijā - 11 kilogramu. Ielas velosipēdam tas ir labs svars - tas nav paredzēts sportam.

Kas ir potenciālie klienti?

Cilvēki, kas spēj novērtēt oriģinālu dizainu, vēlas paši būt atšķirīgi. Mani kolēģi joko, ka tas ir hipsteru divritenis, es gan īsti tā neteiktu, drīzāk - stilīgu cilvēku. Kaut, jāsaka, arī manam tēvam, kas nav no tiem, kuri tiecas būt stilīgi, šis divritenis ļoti iepatikās, viņš teica, ka gribētu tādu arī sev.

Kā veicas ar pārdošanu?

Par projektu publiski sākām runāt pirms kādiem četriem mēnešiem - izveidojām mājaslapu, profilu Facebook. Šobrīd ir pārdoti divi divriteņi. Kopumā šogad plānojam pārdot piecus.

Pagaidām ir tikai vīriešiem paredzētais modelis?

Jā, top arī sieviešu rāmja dizains, tas pieejams varētu būt ne ātrāk kā augusta beigās.

Varat raksturot, kas ir tie, kas nopirka pirmos divus divriteņus? Vietējie? Ārzemnieki?

Pirmo divriteni nopirka meitene. Bija pamanījusi, ka es braucu ar to pa ielu, pasūtīja arī sev tādu. Otru divriteni pasūtīja kungs gados - viņam ir 67 gadi -, Zviedrijas latvietis. Viņš to bija noskatījis dēlam, bet vispirms pats gribot pabraukt.

Kāda ir cena?

900 eiro. Lētāk - par pašizmaksu - tos tirgot neredzam jēgu. Uzņēmēju klubā, kur prezentēju, ar ko nodarbojos, man pat ieteica padomāt par cenas celšanu, jo šobrīd tā ir pārāk tuva parasta divriteņa cenai. Tas tomēr ir dizaina divritenis, tā cenai jāliecina par zināmu ekskluzivitāti. Kaut no otras puses - negribas to cenu noteikt tik augstu, ka tā būtu pilnīgi nepieejama. Gribas, lai ar šādiem divriteņiem cilvēki brauktu arī Latvijā.

Par cenu, kas nosaukta, pircējs saņem pilnībā nokomplektētu divriteni? Ar izturīgākām detaļām nekā tās, ko lietojāt testējot?

Jā, tas arī ir cenas veidošanās pamatā - no kvalitatīva materiāla ļoti profesionāli izgatavots rāmis aprīkots ar pat augstāka līmeņa nekā parasti pilsētas divriteņiem stūri, bremzēm, ātrumiem utt.

Klienti var izvēlēties aprīkojumu?

Jā, divriteņi tiek izgatavoti uz pasūtījuma, varam vienoties ar pircēju, kādas bremzes uzstādīt u. tml.

Ir doma divriteņu ražošanu attīstīt kā biznesu?

Šobrīd tas nav peļņas avots. Šajā jomā vēl ir daudz darba jāiegulda. Mēs plānojam ražot tikai dizaina velosipēdus, līdz ar to šie divriteņi nekad nebūs konkurenti masu produkcijai. Protams, modeļu klāsts palielināsies. Ir plānos izgatavot arī bērniem paredzētu divriteni. Gribas attīstīties tiktāl, ka cilvēki zina, kas ir Raze, ar ko tas atšķiras, ar ko interesants, un lai tie, kas vēlas ar tādu braukt un var atļauties, kļūtu par mūsu klientiem.





Materiāls tapis ar Latvijas Vides aizsardzības fonda finansiālu atbalstu

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Vides Diena

Vairāk Vides Diena


Tūrisms

Vairāk Tūrisms


Ceļošana

Vairāk Ceļošana


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena