Aizvien vairāk uzņēmumu, kā arī valsts iestāžu to apzinās, veltot laiku un citus resursus darbinieku izaugsmei un labbūtībai. Vienlaikus joprojām ir daļa uzņēmumu, kuros komanda netiek pienācīgi novērtēta. Taču tieši komanda ir panākumu atslēga, bet uzņēmuma vadītāji ir kā dārznieki, kuriem jārada visi nepieciešamie apstākļi, lai komanda profesionāli attīstītos.
Līderu kompetenču "grozs" mūsdienās ir būtiski mainījies. Vadītājam ir jāspēj rūpēties par komandu, motivēt darbiniekus un apliecināt viņiem, ka viņu ieguldījums ir svarīgs un jēgpilns. Ir jāpazīst sava komanda, un tas nozīmē ne tikai formālas pārrunas reizi gadā, bet atklātu un uz abpusēju uzticēšanos balstītu attiecību veidošanu.
Covid-19 pandēmija ir mainījusi mūsu vēlmes un vajadzības profesionālajā vidē. Birojs aizvien vairāk kļūst par vietu, kur satikties un socializēties ar kolēģiem, un aizvien vairāk tiek novērtēta iespēja strādāt attālināti vai apvienot dažādus modeļus – daļu laika strādāt no biroja, daļu no mājām, kafejnīcas vai kādas citas vietas. Uzsvars tiek likts uz mērķu sasniegšanu neatkarīgi no tā, cik ilgs laiks tiek pavadīts strādājot, un nevienam nav iebildumu vai pārmetumu.
Mainās arī lietas, kas motivē darbiniekus, un atalgojums vairs nav vienīgais noteicošais faktors. Ja darbinieks nejutīsies lietderīgs un izjutīs diskomfortu darba vidē, algas pielikums palīdzēs tikai īstermiņā, iespējams, vien dažus mēnešus.
Mēs, cilvēki, esam sociālas būtnes, tāpēc mums ir svarīga ne tikai komunikācija, bet arī atzinība, t. sk. arī profesionālajā vidē. To ņemot vērā, ir vērts padomāt par dažādu tradīciju ieviešanu, kas vienlaikus saliedē komandu un sniedz iespēju izvērtēt paveikto un iezīmēt nākotnes plānus. Lielisks veids, kā pateikties komandai, un it īpaši tiem darbiniekiem, kuri snieguši lielāko ieguldījumu vai darījuši vairāk, nekā prasa pienākums, ir gada balvas tradīcija.
Lai spētu iedzīvināt šādas tradīcijas un uzturēt uzņēmuma vērtības dzīvas, liela nozīme ir uzņēmuma vadībai, bet vēl lielāka nozīme ir uzņēmuma īpašniekiem un arī tam, kāda ir bijusi un patlaban ir īpašnieka motivācija, veidojot attiecīgo uzņēmumu. Ja īpašnieka mērķis ir tikai un vienīgi peļņas gūšana, tad neatkarīgi no nozares, kurā uzņēmums darbojas, un no tā, cik ļoti vadītājs centīsies rūpēties par komandu, ilgtermiņā labu rezultātu nebūs, turklāt, cenšoties būt cilvēcīgs, uzņēmuma vadītājs ilgtermiņā izdegs. Taču, ja arī uzņēmuma īpašnieku mērķis ir radīt pievienoto vērtību un strādāt jēgpilni, tad neizpaliks arī cilvēcīga attieksme un rūpes par jebkuru no uzņēmuma darbiniekiem.