Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

TV3: Kamēr LTV dzīvos arī uz reklāmu ieņēmumiem, viņi būs vāveres ritenī

Kamēr vien Latvijas Televīzija (LTV) dzīvos arī uz reklāmu ieņēmumiem, viņi būs vāveres ritenī, un vienmēr būs diskusija, ka ir par maz naudas, lai konkurētu ar komerciālajiem kanāliem, atzina starptautiskā raidorganizāciju koncerna _Modern Times Group _vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Viņš atzīmē, ka galvenais, kam sabiedriskajai televīzijai vajadzētu pievērst uzmanību, ir tas, cik kvalitatīvi tiek izpildīta tā misija, nevis reitingu lielums. Tie ir svarīgi, ja medijs piedalās reklāmas tirgū.

"Šeit būtu atkal jāmin Igaunijas piemērs, kur sabiedriskā televīzija patlaban ir viens no skatītākajiem kanāliem. Bez reklāmas, fokusējoties uz informācijas sniegšanu, analītiskajiem raidījumiem, augstākas klases ārvalstu seriāliem. To viņi sāka aptuveni četrus gadus atpakaļ, un tagad kanāla auditorija ir dubultojusies. Atceros, ka toreiz mūsu kungi no Latvijas smīkņāja par šādiem plāniem. Spilgts piemērs no šī kanāla, kad viņu kontrolējošā iestāde izlēma izņemt no programmas ļoti veiksmīgu šovu, jo tas neatbilst kanāla uzstādījumiem. Tagad to pārņēma komerckanāls," stāsta Ozoiņš.

Arī "TV3 Latvia" ģenerāldirektore Baiba Zūzena uzskata, ka visveselīgākais risinājums būtu, ka sabiedriskā televīzija fokusētos uz sava sabiedriskā pasūtījuma izpildi un darbotos atbilstoši valsts piešķirtajam finansējuma apmēram, nevis papildus darbotos reklāmas tirgū. "Tas drīzāk ir jautājums par saimniekošanas efektivitāti," piebilst Zūzena.

Savukārt jaunā medija projektu "TV3" vadība pagaidām vērtē atturīgi. "Jautājums ir, ar kādu mērķi šī jaunā sabiedriskā medija projekts tiek virzīts. Ja doma ir izveidot mediju, kas strādātu efektīvi, apmierinātu sabiedrības vajadzības, izpildītu uzstādītos uzdevumus, tad tas varētu uzlabot situāciju televīziju nozarē Latvijā. Taču, ja būs apvienotas sabiedriskās vajadzības ar pelnīšanu no reklāmām, tad tā atkal būs sēdēšana uz diviem krēsliem," klāsta Zūzena.

Telekompānija "TV3 Latvija" dibināta 1998.gadā.

"TV3" īpašnieks ir starptautiskais raidorganizāciju koncerns "Modern Times Group", kas Latvijā pārstāv arī "TV6", "3+", "New Media", radio "Star FM" un "Viasat".

"Modern Times Group" peļņa pirms nodokļiem šī gada pirmajā pusgadā palielinājusies par 22% un bija 1,352 miljardi Zviedrijas kronu (103 miljoni latu). Pērn šajā pašā periodā uzņēmumu grupa pirms nodokļiem nopelnīja 1,107 miljardus Zviedrijas kronu (84,35 miljonus latu).

Savukārt koncerna apgrozījums palielinājās no 6,467 miljardiem Zviedrijas kronu (492,8 miljoniem latu) 2010.gada pirmajā pusgadā līdz 6,656 miljardiem Zviedrijas kronu (507,2 miljoniem latu) šogad šajā pašā laika periodā.

Kā liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotā informācija par televīzijas kanālu auditorijām, jūnijā "TV3" bija visvairāk skatītais kanāls, kura vērošanai Latvijas iedzīvotāji veltījuši 14,4% no kopējā skatīšanās laika. Savukārt pārraide "Ugunsgrēks līgo Limbažos", kuru vērojuši vidēji 10,7% jeb 223 600 skatītāju, bija otra populārākā programma jūnijā.

Visu interviju ar Zūzenu un Ozoliņu var lasīt biznesa portāla "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses