Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Tirgus izpēte ir svarīga

Lai uzņēmējs izveidotu sekmīgu biznesu, nepieciešams pašam sev konkrēti definēt – ko es gribu. Ja ir vēlēšanās darboties starptautiskā līmenī, svarīga ir sadarbība ar vēstniecībām, jo viens no vēstniecību uzdevumiem ir investīciju un eksporta attīstība. Līdz ar to, ja vēršas pie vēstniecībām ar konkrētu lūgumu palīdzēt jaunu biznesa kontaktu izveidē, vēstniecības var reāli palīdzēt.

Latvijā praktisku atbalstu uzņēmējiem sniedz gan Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, gan Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera. Tālākai biznesa sadarbības veidošanai var sazināties ar dažādām ārvalstu kamerām, t. i., uzņēmēju organizācijām, kuras atrodas Latvijā. Pie mums ir Vācijas, Kanādas, Somijas un citu valstu organizācijas. Kopumā iespējas ir. Ir arī reāls atbalsts. Pats svarīgākais ir pašam skaidri definēt, kurā tirgū vēlies iekļūt, kā arī to, kāds konkrēti atbalsts ir vajadzīgs.

Uzreiz jāsaprot, kāds ir pircējs un kāda ir valsts. Teiksim, eko produkcija var būt augstu novērtēta vienā valstī un nevienam nevajadzīga citā valstī. Ir jāveic tirgus izpēte, jāsaprot, kāda konkrētajai precei vai pakalpojumam ir vērtība konkrētajā tirgū. Vienā valstī uzņēmējs var uzlikt 70% uzcenojumu, bet citā valstī cenai jābūt zemai. Parasti uzņēmējs izkalkulē izmaksas un paskatās, kas notiek apkārt, kādi ir konkurenti, kādas ir tirgus cenas, un tad arī izveido līdzīgu cenu, kas atbilst vidējiem tirgus rādītājiem.

Jāņem vērā arī sadarbībai izvēlētajā valstī valdošā mentalitāte. Arābu valstīs bez tirgošanās nekas nenotiek. Arābi pat apvainosies, ja pircējs negribēs tirgoties. Tāda vienkārši ir viņu tirgus kultūra, tāda ir viņu būtība, tirgoties – tas viņiem ir normāli. Savukārt Eiropā, un it īpaši Skandināvijā, tirgoties nav pierasts. Uzņēmējam ir jāizprot katras valsts vide un biznesa kultūras iezīmes, lai vispār spētu integrēt tur savu biznesu. Ir arī jāpēta, kas jau ir tirgū, kāds ir piedāvājums, jāskatās, kādi ir konkurenti. Jāanalizē pat vienkāršas detaļas – darba laiks, piegādes veidi, iekārtojums un līdzīgi. Jāņem arī vērā, ka mūsdienās klientam visu vajag ātri, ērti un lēti!

Šis Covid-19 pandēmijas laiks, tāpat kā ikviena cita krīze, lieliski parāda, cik svarīgi ir veidot finansiālos uzkrājumus, turklāt tas attiecas gan uz uzņēmējiem, gan uz privātpersonām. Ikvienam ir vajadzīgs drošības spilvens, pirmkārt, sirdsmieram, otrkārt, lai normāli pārdzīvotu krīzi. Neviens jau nekad nezina, cik ilga krīze būs. 

Daudzi veido iepirkumu sarakstus, plāno budžetu, izmanto dažādas lietotnes. Jābūt uzmanīgiem ar t. s. impulsa pirkumiem. Atrodoties lielveikalā, ieraugām krāsas, sajūtam smaržas, redzam dažādas akcijas un reizēm vienkārši nopērkam daudzas nevajadzīgas lietas. Šādus impulsa pirkumus jāiemācās kontrolēt gan savā privātajā dzīvē, gan sava uzņēmuma līmenī. Jāpraktizē apzinātais patēriņš, kad mēs skaidri zinām – jā, tieši šī prece tagad ir vajadzīga. Ja telefons ir nolietojies un nepilda savas funkcijas, izvēle iegādāties jaunu ir loģiska rīcība, nevis mirkļa vājums.

 

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses