"SM pieprasa airBaltic vadībai izsmeļošu un ekonomiski pamatotu informāciju," uzsver Freidenfelds.
Lidostā informēja, ka patlaban airBaltic nav informējis, ka būtu plānots atcelt reisus arī turpmāk.
Kā ziņots, SM saņemta Flika vēstule, kurā skaidroti iemesli vairāku lidsabiedrības reisu atcelšanai pirmdien un otrdien. Kā šorīt Latvijas Radio norādīja SM valsts sekretārs Anrijs Matīss, SM neapmierina saņemtie skaidrojumi.
Vēstulē informēts, ka reisi atcelti nepietiekamā noslogojuma dēļ, kā arī saistībā ar to, ka uz minētajiem galamērķiem ir vairāki airBaltic reisi dienā.
Kā ziņots, airBaltic reisu atcelšanai ir vairāki iemesli, bet nākamgad lidsabiedrība no lidostas Rīga noteikti lidos mazāk, laikrakstam Dienas Bizness uzsvēris Fliks.
Viņš atteicās komentēt izskanējušās versijas par to, ka airBaltic atcēlis tos lidojumus, kuros nav bijis pietiekams pasažieru noslogojums, vai arī to, ka šādu lēmumu uzņēmuma vadība pieņēmusi finansiālu apsvērumu dēļ, piemēram, nespējot norēķināties par degvielu.
"Nevajag iedomāties, ka Rīga savu līderpozīciju aviācijas nozarē nevar zaudēt un ka vieta pēc nacionālās aviokompānijas aiziešanas nevar palikt tukša. To, ka tā var palikt tukša, apstiprina kaut vai piemērs ar Lietuvas nacionālo aviokompāniju FlyLaL," brīdina Fliks.
Viņaprāt, ir nepieļaujami, ka valsts vilcina lēmumu ar pamatkapitāla palielināšanu, vienlaikus to neļaujot darīt arī otram lielākajam airBaltic akcionāram - Baltijas Aviācijas sistēmām (BAS). Par "nonsensu" Fliks dēvē valdības argumentu, ka valsts nevar lemt par papildu ieguldījumiem airBaltic bez auditēta 2010.gada kompānijas gada pārskata, jo auditori savukārt gaidot uz airBaltic kapitāla palielināšanu.
Kā atgādina Dienas Bizness, pašlaik anonīms investors ir samaksājis gandrīz desmit miljonus eiro (7 miljonus latu) par 2002.gadā SAS piešķirtajām obligācijām un, pēc Flika sacītā, ir devis 30 dienu laika esošajiem akcionāriem šo akciju izpirkšanai. Ja tas nenotiks, šis investors sākšot izmantot savas balsstiesības airBaltic, līdz ar to valsts zaudēs savu vairākumu airBaltic.
Savukārt portāls Delfi.lv ziņo, ka par obligācijām samaksājis Luksemburgā reģistrētais finanšu pakalpojumu uzņēmums Trasatlantic Holdings Company, kas saistīts ar Krievijas izcelsmes miljardiera Vladimira Antonova biznesu. To apstiprina arī tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs (V).
Kā ziņots, valdība vakar pēc vairāku stundu debatēm tā arī nepieņēma lēmumu, kā rīkoties ar problēmās nonākušo airBaltic, lēmuma pieņemšanu atliekot uz nākamās nedēļas sēdi 20.septembrī - pēc 11.Saeimas ārkārtas vēlēšanām.