Līdzšinējie saziņas kanāli - tālrunis un kompānijas e-pasts - vairs nav aktīvi. Kompānija arī paziņojusi, ka "nav tādā situācijā, lai izmaksātu kompensācijas vai atmaksātu par biļetēm iztērēto". Kompānija norāda, ka tas, vai klientiem būs iespējams atgūt samaksāto vai saņemt kompensāciju, atkarīgs no tā, kur tika veikta biļešu iegāde, kādā veidā maksāts par lidojumu un vai pirkums ir apdrošināts.
Ja biļetes tika pirktas ar kāda aviobiļešu tirdzniecības servisa starpniecību, jāvēršas pie konkrētā pakalpojumu sniedzēja - iespējams, ka konkrētais pakalpojumu sniedzējs savā pakalpojumā jau iekļāvis apdrošināšanu šādiem gadījumiem.
Ja par biļeti maksāts ar servisa PayPal starpniecību, jāvēršas pie PayPal ar kompensācijas prasību. To var izdarīt šeit.
Gadījumā, ja par pirkumu maksāts ar bankas karti, jāvēršas konkrētajā bankā - iespējams, ka pirkumi ar karti ir apdrošināti.
Pirmera Air likvidācijas dēļ arī daudzi pasažieri, kuri bija iegādājušies divvirzienu biļetes, ir "iestrēguši" galamērķos. The Independent ziņo, ka, piemēram, daudziem nu jāmeklē veids, kā atgriezties Eiropā no Ziemeļamerikas, kamēr grupa pasažieru Stenstedas lidostā, Londonā, savus reisus uz Ņujorku un Vašingtonu tā arī nesagaidīja, jaunumus par aviokompānijas krahu uzzinot jau izlidošanas sektorā.
Pasažieri par kompānijas sniegtajiem pakalpojumiem sūdzības iesnieguši jau iepriekš - The Independent raksta, ka iepriekš atceltu reisu gadījumā Primera Air standarta prakse esot bijusi pasažieriem rekomendēt citu aviokompāniju ar solījumu, ka radušās papildu izmaksas tikšot kompensētas. Daudzos gadījumos tas neesot noticis.
Jāatgādina, ka Eiropas Savienībā pasažieru tiesības uz kompensāciju regulē Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 11. februāra Regula Nr. 261/2004 (to iespējams izlasīt šeit).
Regula tiek piemērota pasažieriem, kuri izlido no lidostas kādas Eiropas Savienības dalībvalsts teritorijā, kā arī pasažieriem, kuri izlido no trešās valsts lidostas uz lidostu kādas dalībvalsts teritorijā, ja vien viņi šajā trešajā valstī nav saņēmuši atlīdzinājumu vai kompensāciju un par viņiem nav rūpējušies un ja attiecīgo reisu apkalpojošais gaisa pārvadātājs ir Kopienas pārvadātājs. Regula paredz pasažieru tiesību minimumu reisa atcelšanas gadījumā, lidojuma kavēšanās gadījumā kā arī gadījumā, kad pasažieriem pret viņu gribu atsaka iekāpšanu gaisa kuģī.
Primera Air, kas pagājušajā gadā pieteica nelielai aviokompānijai ambiciozus plānus ieviest reisus no Londonas un Birmingemas uz galamērķiem Ziemeļamerikā - Ņujorku, Bostonu, Vašingtonu un Toronto - savās nedienās vaino vairākus "neparedzētus faktorus", tostarp neplānotu aizkavēšanos pasūtīto lidaparātu piegādē.
labs jautājums
nu