Tiesā norādīja, ka LDz Cargo prasība noraidīta daļā pret Bremzes pašreizējo darba vietu AS Baltijas Ekspresis, bet daļēji apmierināta daļā pret Bremzi. No Bremzes arī piedzīti ar tiesāšanos saistītie izdevumi 3451 eiro apmērā. Tādējādi kopumā no Bremzes piedzīti 69 545 eiro.
Spriedumu vēl var pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā.
Civillieta tika ierosināta 2016. gada 14. decembrī.
AS Latvijas dzelzceļš (LDz) pārstāvis Māris Ozols 2016. gadā aģentūrai LETA skaidroja, ka LDz Cargo tiesā vērsās ar prasību gan pret bijušo valdes priekšsēdētāju Bremzi, gan Baltijas Ekspresi, kura vadībā Bremze patlaban strādā. LDz Cargo darba attiecības ar Bremzi izbeidza 2016. gada 10. jūnijā, vienlaikus noslēdzot nekonkurēšanas vienošanos (līgumu), kas atbilstoši Darba likumam turpmāko divu gadu periodā Bremzem paredzēja ierobežojumus veikt apmaksātu vai neapmaksātu darbu, sniegt konsultācijas un veikt citas darbības personu, kuras darbojas kravu pārvadājumu un/vai kravu ekspedēšanas un loģistikas jomā, interesēs un labā. LDz pārstāvis uzsvēra, ka par šādu vienošanos ir informēti arī ''LDz Cargo'' konkurenti Latvijas tirgū, tostarp 'Baltijas Ekspresis'.
''Dzelzceļa pārvadājumu nozarē Latvijā ir intensīva konkurence, jo īpaši apstākļos, kad kopējais pārvadājamo kravu apmērs salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem ir samazinājies. ''LDz Cargo'' uzsver - tā kā šajā sektorā faktiski ir tikai trīs savstarpēji konkurējoši tirgus dalībnieki un ikviena augstu kvalificēta speciālista un vadītāja rīcībā ir specifiska informācija un dati, ir pragmatiski, pārtraucot darba attiecības ar šādiem speciālistiem, atbilstoši Darba likuma nosacījumiem slēgt vienošanos, kas paredz abpusēji izdevīgu risinājumu - uz noteiktu, saprātīgu laiku nosakot ierobežojumus speciālista iespējām strādāt pie tiešajiem konkurentiem, par to izmaksājot speciālistam atbilstošu un konkurētspējīgu atlīdzību, par kuru puses ir vienojušās,'' skaidroja Ozols.
Pēc viņa teiktā, neskatoties uz to, ka LDz Cargo savas saistības attiecībā pret Bremzi pilnībā izpildīja, Uzņēmumu reģistra informācija liecina, ka jau 2016. gada 30. septembrī, tikai dažus mēnešus pēc vienošanās noslēgšanas, Bremze kļuvis par valdes priekšsēdētāju vienā no konkurējošajiem uzņēmumiem - Baltijas Ekspresis, kas uzskatāms par tiešu vienošanās pārkāpumu.
LDz Cargo prasīja tiesas ceļā uzlikt par pienākumu Baltijas Ekspresim izbeigt darba attiecības ar Bremzi un atsaukt viņu no valdes priekšsēdētāja vai valdes locekļa amata, bet Bremzem - atlīdzināt zaudējumus, kas radušies vienošanās pārkāpšanas rezultātā.
Dīzelis