2018. gadā ASV veiktais Mazumtirdzniecības klientu pieredzes tendenču pārskats rāda, ka klientu lojalitāte uzņēmumam sniedz būtisku ilgtermiņa izaugsmi. 77% patērētāju apgalvoja, ka ir lojāli noteiktiem zīmoliem desmit gadu vai pat vairāk, un 75% ieteiktu šos zīmolus tuviniekiem un draugiem.
Savukārt ar klientiem, kuri atgriežas, jau var veidot zīmola lojalitāti jeb ilgtermiņa attiecības. Lojalitātei ir svarīgi, lai saskanētu ne tikai vēlmes, bet arī vērtības. Jo lielāka emocionālā sasaiste, jo lojālāks zīmolam ir klients. 61% lojālo klientu ir gatavi veltīt savu laiku, kā arī maksāt vairāk, lai paliktu lojāli tieši savam zīmolam.
Viss, kas notiek pasaulē, maina klientu paradumus, un zīmoliem ir jābūt radošiem un elastīgiem, jāspēj uzrunāt savus klientus informācijas kanālos, kuros tie uzturas, un jāspēj pielāgoties apstākļiem.
Covid-19 ierobežojumi ievērojami samazināja klientu plūsmu un tas ietekmēja tirdzniecības vietu rentabilitāti, tāpēc galvenais uzdevums bija stiprināt klientu lojalitāti. Lai noturētu klientu lojalitāti un interesi par zīmolu, pie tā nepārtraukti jāstrādā. Ir jāspēj pielāgoties klientu paradumu maiņai, kā arī paredzēt tirgus tendences un izprast, ko klients vēlas, pirms to zina viņš pats.
Protams, mēs visi augam un maināmies, līdz ar to mainās arī mūsu vajadzības. Ne visiem zīmoliem ir iespēja augt kopā ar klientu. Tā ir liela veiksme, ja zīmols var augt kopā ar klientu no pašiem pirmsākumiem.
Mūsdienās iepirkšanās vairs nav tikai pirkšanas un pārdošanas darījums. Klientiem ir svarīgi, lai katrai iepirkšanās pieredzei būtu pievienotā vērtība – attiecības ar zīmolu, augstas kvalitātes apkalpošana un individuāla pieeja. Šī varētu būt uzdevuma grūtākā daļa – izveidot individualizētu piedāvājumu katram pircējam. Tomēr ir jācenšas to darīt, nevar visus klientus vienādot, paliekot zem kopējo tendenču sloga. Ja vegānam piedāvāsim iegādāties gaļas produktus ar atlaidi, diez vai veidosies veiksmīgas attiecības. Bet, lai nodrošinātu veiksmīgas attiecības un vairotu lojalitāti, ir ļoti daudz jāstrādā. Uzņēmumam ir jāzina, kā visveiksmīgāk piedāvāt tieši to, ko cilvēks vēlas. Tas nozīmē pazīt savu klientu, iedvesmot viņu un pārdot ne tikai produktu, bet arī pieredzi.