Gada sākumā šādu iniciatīvu jau pauda Zatlera Reformu partija, balstoties uz Amerikas Tirdzniecības palātas Latvijā (ATPL), Baltijas asociācijas - transports un loģistika (BATL) un ĀIPL kritiskiem ziņojumiem par konkurenci, kā rezultātā darbu pie ostu izpētes sāka īpaša Satiksmes ministrijas izveidota darba grupa Anrija Matīsa vadībā, kurai bija jāiz-strādā priekšlikumi par ostu pārvaldes efektivitātes veicināšanu, savukārt likumu par ostām bija plānots atvērt pēc 1. aprīļa.
Valdība gan aicinājusi Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju Likumu par ostām izskatīt parlamentā tikai pēc tam, kad to būs izskatījusi Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome, kā arī Ministru kabinets. Iepriekš komisija bija aicinājusi to skatīt jau 1. aprīlī. Valdība gan ir solījusi ostu jautājumu izskatīt līdz 1. jūnijam, taču, kā portālam Nozare.lv norādījusi Sandra Sondore-Kukule (ZRP): valdībā bijis Ekonomikas ministrijas ierosinājums nākt klajā ar starpziņojumu un negaidīt 1. jūniju, un valdība tam piekrita un atgādināja, ka satiksmes ministrs Saeimas sēdē piekritis, ka «uz 1. aprīli atnesīs kādus priekšlikumus», uzsvēra S. Sondore-Kukule. Diskusija par izmaiņām ostu pārvaldēs noris jau ilgāku laiku.
Vides un reģionālās attīstības ministrija nomainījusi savu pārstāvi Rīgas brīvostā, ilggadējā valdes locekļa Viestura Silenieka (ZZS) vietā ieceļot Ingu Antāni (ZRP), ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts (ZRP) februārī paziņoja, ka neuzņemas atbildību par valdes locekli Olafu Pulku (V).