Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Piektdiena, 8. novembris
Agra, Aleksandra

Diskutē, kā dzelzceļa maršrutu no Ķīnas padarīt pievilcīgāku

Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas sadarbības formāta 16+1 ietvaros rīkotajā trešo valstu apaļā galda diskusijā par konteinerkravu pārvadājumu attīstību no Ķīnas, diskusijas dalībnieki uzsvēra nepieciešamību pilnveidot sadarbību ar muitas iestādēm, ieviešot elektronisko dokumentu apriti, kā arī pilnveidot tarifu politiku, kas ļautu labāk konkurēt ar jūras pārvadājumiem, portālu Diena.lv informēja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz).

Lai sekmīgāk attīstītu sadarbību ar partneriem, kuri iesaistīti kravu pārvadājumu organizēšanā no Ķīnas, taču neietilpst 16+1 sadarbības valstu formātā, LDz Rīgā notiekošā Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas sadarbības biznesa foruma ietvaros rīkoja Apaļā galda diskusiju, kurā piedalījās esošie un potenciālie LDz sadarbības partneri pārvadājumu organizēšanā no Ķīnas. 
 
Diskusijas dalībnieki uzsvēra, ka sekmīgai dzelzceļa kravu pārvadājumu maršrutu attīstībai no Ķīnas sadarbībā ar visu iesaistīto valstu muitas iestādēm nepieciešams ieviest elektronisko dokumentu apriti, kas vienkāršotu pārvadājumu procesu. Tāpat nepieciešams kopīgi izstrādāt izdevīgu tarifu politiku.

"Šodien būtiskākais jautājums ir nevis – vai ir iespējams, bet kā labāk attīstīt dzelzceļa pārvadājumus maršrutā Ķīna-Latvija," pauda LDz prezidents Edvīns Bērziņš. Viņš norādīja, ka pastāv ievērojams potenciāls elektroniskā veidā iegādāto preču piegādei no Ķīnas, kas būtu lētāka alternatīva aviopārvadājumiem.
 
Baltkrievijas un Ķīnas projektā Lielais akmens iesaistītā uzņēmuma China Merchants China-Belarus Commerce&Logistics Corporation vadītājs Žangs Jī piekrita viedoklim, ka dzelzceļa pārvadājumos no Ķīnas ļoti nozīmīgas ir pārvadājumu izmaksas. Savukārt AS TransContainer loģistikas direktors Jurijs Sukmanovs uzsvēra nepieciešamību attīstīt jaunāko tehnoloģiju ieviešanu kravu atrašanās noteikšanai: "Es šobrīd varu savā telefonā izsekot, kur atrodas mūsu uzņēmuma kravas 1520 milimetru sliežu platuma dzelzceļos, un šis ir virziens, kurš mums būtu jāattīsta."
 
"Ir jāstrādā pie tranzīta laika samazināšanas un cenu politikas, kas dotu iespēju piesaistīt papildus apjomus," piebilda Sukmanovs.
 
Savukārt uzņēmuma United Transport & Logistics  (OTLK) prezidents Jurijs Groms uzsvēra, ka ikviens jauns vilciens ir pierādījums Eiropas un Ķīnas kolēģiem, ka dzelzceļš ir lieliska alternatīva Suecas kanālam. Dzelzceļa transports ir viens no drošākajiem transporta veidiem Eirāzijas telpā, tāpēc nepieciešams vienkāršot procedūras un kopīgi samazināt tarifus. "Mums jāstrādā, lai visas dzelzceļa transporta priekšrocības popularizētu Eiropas kolēģiem," uzskata Groms.
 
Baltkrievijas transporta kompānijas Belintertrans ģenerāldirektora vietnieks Vasīlijs Zeļenkovskis informēja, ka Baltkrievijā pārvadājumu apjoms no Ķīnas ir palielinājies visos robežpunktos, un uzņēmums sūta konteinerkravas arī Rīgas virzienā. 
 
Par pirmā testa vilciena Jivu-Rīga ierašanos Latvijā pagājušās nedēļas nogalē atbildīgā uzņēmuma LDz Loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis pastāstīja, ka uzņēmumam šobrīd ir pārrunas ar vairākiem klientiem par nākamo konteinervilcienu organizēšanu. 
 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses