Kurjerpastu pārstāvjiem tagad darba pilnas rokas
Pēdējā laikā vērojams, ka cilvēki arvien vairāk iepērkas internetā un izmanto kurjerpastu pakalpojumus. Šogad DPD un Kantar TNS veiktajā pētījumā 86% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju norādīja, ka iepirkušies ārzemju mājaslapās, un tas ir otrs augstākais rādītājs Eiropas valstu vidū aiz Horvātijas. Augstu popularitāti Latvijas iedzīvotāju vidū iemantojuši ārzemju interneta veikali – gan Ķīnas interneta veikali, gan Eiropas valstu, īpaši Lielbritānijas un Vācijas interneta veikali.
Izaicinājumu netrūkst
Aizvien lielākas naudas masas cirkulācija globālajā tautsaimniecībā un starptautiskās tirdzniecības aktivizēšanās uzskatāmi par labvēlīgiem faktoriem Latvijas transporta nozarei, kurai talkā nāk arī ģeogrāfiskie apsvērumi. Tomēr atrašanās starp Austrumiem un Rietumiem vēl negarantē to, ka Latvijas transporta nozare kļūs tāda, lai piedzīvotu masveida vietējo un ārvalstu investīciju ienākšanu.
Vai Ziemeļu jūras ceļš kļūs par Suecas kanālu?
Par Ziemeļu jūras ceļu tradicionāli tiek uzskatīts ap 5600 kilometru liels attālums no Jaunās zemes arhipelāga līdz Beringa jūras šaurumam pa Ziemeļu ledus okeāna jūrām un arī Klusā okeāna Beringa jūru. Lai Ziemeļu jūras ceļš kļūtu peļņu nesošs, pa to nepieciešams pārvadāt 7–7,5 miljonus tonnu kravu gadā. Rekords 20. gadsimtā ir 6,45 miljoni tonnu kravu 1986. gadā, savukārt pērn pa Ziemeļu jūras ceļu tika pārvesti 7,26 miljoni tonnu kravu.