Pārējie ieņēmumi veidoja 3,81 miljonu eiro, kas ir pieauguši par 19,1%. Tāpēc kopējie airBaltic ieņēmumi sešos mēnešos bija 82,523 miljonus eiro, kas ir par 62,3% mazāki nekā pērn.
Lidsabiedrības pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka Covid-19 krīzes laikā airBaltic piedzīvoja ievērojamu ieņēmumu un pārvadāto pasažieru skaita kritumu.
"Mēs šo gadu iesākām stabili, turpinot ilgtspējīgu izaugsmi gan janvārī, gan februārī, taču turpmākajos mēnešos nozare piedzīvoja lielāko krīzi aviācijas vēsturē. Tās rezultātā airBaltic bija spiesta uz 62 dienām apturēt lidojumus, kā arī kopumā ievērojami saruka pieprasījums pēc tiem," pauda airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Viņš skaidroja, ka, lai cīnītos ar šo krīzi, airBaltic operatīvi samazināja darbības apjomu un izmaksas, koriģēja biznesa plānu Destination 2025 Clean, kā arī nodrošināja finansējumu no saviem akcionāriem. "Pateicoties tam, brīdī, kad tirgus atkopsies, mēs būsim labā pozīcijā, lai pilnībā atjaunotu lidojumus ar mūsu efektīvo Airbus A220-300 floti," uzsvēra Gauss.
Vadības ziņojumā norādīts, ka pēc lidojumu atsākšanas maijā un rezervāciju pieauguma jūnijā, jūlijā airBaltic būtiski palielināja savu kapacitāti, sasniedzot 2000 lidojumus mēnesī un pārvadājot 150 000 pasažieru. Jūlija beigās gan izaugsme ir kļuvusi lēnāka, jo vairākās Eiropas valstīs atkal reģistrēts Covid-19 inficēto skaita pieaugums. Tas negatīvi ietekmē tuvākajā nākotnē paredzētos lidojumus un ir rezultējies ar lidojumu atcelšanu uz galamērķiem, kas Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC) nešķiet gana droši.
Eiropas aviācijas tirgus nākotne saglabājas neskaidra, tāpēc prognozēt 2020.gada otrās puses rezultāts būtu pāragri, tomēr līdz ko aviācijas tirgus atlabs, airBaltic būšot gatava pilnībā izmantot savas priekšrocības.
Jau vēstīts, ka šogad pirmajā pusgadā airBaltic pārvadāja 810 317 pasažierus, kas Covid-19 ietekmē bija par 64% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Savukārt veikto lidojumu skaits samazinājās par 58% līdz 12 501 lidojumam.
LETA jau ziņoja, ka airBaltic auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 503,281 miljons eiro, kas ir par 23,1% vairāk nekā 2018.gadā, taču kompānija cieta zaudējumus 7,729 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību airBaltic kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam Aircraft Leasing 1 - 3,86%.
papildināta visa ziņa