Diskusijā eksperti vienojās, ka valstij ir svarīga loma labvēlīgas uzņēmējdarbības vides veidošanā, bet tai nav nepieciešams iejaukties biznesa procesos. "Mēs varam iedot karti un ceļazīmes, bet tālākais ir pašu uzņēmēju rokās", tā atzina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecības Krievijā vadītājs Olafs Slūtiņš.
"Krievija ir Latvijas lielākais kaimiņš ar plašām iespējām biznesa attīstībai. Uzņēmējiem ir izvēle, vai šo izdevību izmantot. Svarīgi, protams, ir izraudzīties pieredzējušu sadarbības partneri, kas var piedāvāt ne tikai produktus vai pakalpojumus, bet sniegt arī vērtīgus un praktiskus padomus veiksmīgas uzņēmējdarbības attīstīšanai Krievijas tirgū," norādīja UniCredit Bank valdes priekšsēdētājs Ralfs Cimaneks.
Diskusijā tik nonākts pie atziņas, ka Latvijas zīmols Krievijas biznesa vidē tiek augstu vērtēs, jo Latvijas produkti un pakalpojumi asociējas ar kvalitāti un uzticamību.
"Kvalitatīvs produkts vai pakalpojums ir nozīmīgs uzņēmuma veiksmes faktors darbībai Krievijas tirgū. Latvijas uzņēmēju priekšrocība ir arī valodas un Krievijas biznesa vides pārzināšana, tāpēc uzņēmumu vadītājiem, kuri skatās pāri Latvijas robežām, šīs plašās iespējas jāizmanto", atzina TVA Group prezidents Vladimirs Zaicevs.
"Pirms uzsākt biznesu Krievijā, jāapzinās šī tirgus izmērus un jāizvērtē spēja apmierināt tirgus prasības - piemēram, tikai viens apgabals patēriņa ziņā ir līdzvērtīgs visai Latvijai," norādīja UniCredit pārstāvis Jevgenijs Belezjaks, kurš pats arī 2010. un 2011. gadā strādājis Krievijā.