Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 21. septembris
Matīss, Modris, Mariss

Smiltsērkšķu bizness plaukst; par eksporta potenciālu bažas

Ik gadu smiltsērkšķu platības Latvijā palielinās par 10–15 hektāriem, taču nākamgad ir gaidāms īstais bums, jo klāt nāks 50 hektāri, žurnālā Lietišķā Diena publicētajā raksta «Smiltsērkšķis – vai «Latvijas Nokia»?» stāsta Latvijas smiltsērkšķu audzētāju asociācijas vadītājs Andrejs Brūvelis.

Viens no šīs ogas lielās popularitātes iemesliem ir tas, ka smiltsērkšķu audzētājus, atšķirībā no citām nozarēm, krīze tikpat kā nav ietekmējusi. «Latvijā nav daudz tādu jomu un uzņēmējdarbības veidu, kur bizness krīzes laikā nebūtu iedragāts. Tā labā slava izplatās, tāpēc arvien vairāk zemnieku par to interesējas,» skaidro A. Brūvelis. Pieprasījumu pēc ogām palielināja arī reklāmas jomas darboņa Ērika Stendzenieka virzītā smiltsērkšķu produktu līnija Bio2You.

Jautājums ir, vai smiltsērkšķis un no tā taisītie produkti – sulas, saldumi utt. - var kļūt arī par nozīmīgu eksporta produktu. Biedrības Mārketinga padome vadītāja Ingūna Gulbe uzskata: lai to panāktu, ir vajadzīgs liels izskaidrošanas darbs. Taču Latvijas smiltsērkšķu produktu popularitāte atkarīga arī no tā, cik daudz to patērēs paši Latvijas iedzīvotāji. «Ja lietojam paši, arī viesi to ievēros, un smiltsērkšķu sula varētu būt tāds pats suvenīrs no Latvijas kā Lāču maize,» uzskata I.Gulbe. Arī A. Brūvelis uzsver, ka smiltsērkšķa potenciālu nevajag pārspīlēt, taču šī oga noteikti ir «Latvijas augļkopības Nokia».

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses