Krievijas otra lielākā piena ražošanas uzņēmuma Danone-Unimilk direktoru padomes priekšsēdētājs skaidro, ka sākotnēji izziņos par nodomu apvienoties publiski un tad noformēs nepieciešamos dokumentus konkurences aizsardzības institūcijām.
"Krievijā mēs neilgā laikā apvienojām 35 piena pārstrādes uzņēmumus un uz to bāzes izveidojām nacionālo piena ražošanas līderi. Radījām zīmolus, iekarojām topa pozīcijas praktiski visās piena produktu grupās. Un galu galā apvienojāmies ar Danone. Ar līdzīgu ideoloģiju esam atnākuši uz Latviju, kur piena nozare ir ļoti saskaldīta," stāsta A. Beshmeļņickis.
Pēc uzņēmēja domām, lielākais produkcijas tirgus ir Krievija, kur joprojām esot sepiņu miljonu tonnu piena deficīts. "Mums ir vajadzīga ilgtermiņa programma par eksporta uz Krievijas tirgu nostiprināšanu, teiksim, pusmiljona tonnu apmērā. Lauksaimnieki tad varēs saņemt ilgtermiņa līgumus ražošanai, pārstrādātāji varēs ieguldīt jaudu palielināšanā un radīt darba vietas, bet valsts saņems nodokļus."
A. Beshmeļņickis uzskata, ka ražošanu Latvijā var trīskāršot, jo arī padomju laikā Latvijā pārstrādātas 1,5 miljonus tonnu piena gadā, bet tagad vien 500 tonnu. Krievijā Latvijas produktiem viņaprāt noieta tirgu atrast esot viegli, jo Latvija jau tiek uztverta kā kvalitātes zīme. "Par galveno zīmolu Krievijā varētu kļūt Rasa, un noteikti parādīsim, ka šī produkta izcelsmes valsts ir Latvija," stāsta RPK lielākais akcionārs.