Tirdzniecības misijā uzņēmumi no Latvijas un Igaunijas devās ar mērķi iepazīstināt Silīcija ielejas investorus ar Baltijas reģiona inovatīvākajām IT idejām. Misijas laikā uzņēmumi tikās ar vietējiem un ārvalstu IT investoriem, prezentēja savas biznesa idejas, piedalījās kontaktbiržās, konferencēs, konsultējās ar mentoriem IT nozarēs, juristiem un finansistiem, kā arī apmeklēja zinātniskās izstādes un tādus uzņēmumus kā Google, Facebook, Nokia, Microsoft.
„Augsto tehnoloģiju mekā - Silīcija ielejā – investīcijas ik gadu meklē vismaz 22 000 start-up uzņēmumu. 40% no tiem investīcijas arī saņem. Un 90% no visām investīcijām tiek piešķirtas tieši start-up projektiem, kuru pamatā bieži vien ir tikai ideja.
Silīcija ielejā ciena risku, zaudēts bizness tiek uzskatīts tikai par papildu pieredzi, cilvēki ir atvērti un labprāt dalās ar idejām un zināšanām. Patiesībā jaunam IT uzņēmumam ASV tirgu iekarot nav grūti, ja vien ir izraudzīta inovatīva un perspektīva niša. Braucot uz Silīcija ieleju, mūsu mērķis bija iegūt kontaktus, izprast, kā notiek investīciju piesaistes process pasaules līmenī un kādas ir jaunākās IT tendences," stāsta Mailigen izpilddirektors Artūrs Bernovskis.
Viņš norāda, ka filiāles izveidi ASV uzņēmums plāno jau kādu laiku, taču nu ir uzsākti intensīvi biroja meklēšanas un komandas komplektēšanas darbi, jo klātbūtne lielākajā IT tirgū esot nozīmīga gan investīciju piesaistei, gan klientūras veidošanai, gan tehnoloģisku jauninājumu izstrādei.
IT uzņēmumu tirdzniecības misiju uz Silīcija ieleju organizēja Igaunijas organizācijas Tehnopol Startup inkubators un Wiseguys akselerators. Igauņu uzņēmumu grupai tirdzniecības misijā pievienojās arī divi uzņēmumi no Latvijas: SIA iMedia ar zīmolu Mailigen un SIA Web Projects ar zīmolu Getgamers.eu. Igauņu uzņēmēju pārstāvniecības Silīcija ielejā darbojas jau trīs gadus un tirdzniecības misijās uz ASV igauņu uzņēmumi dodas divas reizes gadā.
„Nosakot IT jomu par valsts prioritāti un pateicoties Skype, igauņi ir labi pazīstami Silīcija ielejā. Savukārt vietējās igauņu pārstāvniecības ielejā ir liels atbalsts citiem jaunajiem igauņu uzņēmumiem. Pamazām Igaunija kļūst par reģionālu IT centru ne tikai pašiem igauņiem, bet arī Latvijai, Lietuvai, Somijai un citām kaimiņvalstīm, organizējot kopīgas misijas investoru piesaistei," norāda A. Bernovskis.
Viņš stāsta, ka par Latvijas IT uzņēmumiem Silīcija ielejā dzirdējis tikai labas atsauksmes, tāpēc Latvijas IT speciālistiem noteikti vērts mērķēt uz šo tirgu. Darbu pēc uzņēmēja domām atvieglotu arī tas, ja latviešiem būtu savs pārstāvis ASV IT mekā, taču pagaidām esot jāmācās un jāsadarbojas ar igauņiem.
Mailigen pirmā ārvalstu filiāle tika atvērta Ķīnā pagājušā gada rudenī. Šogad e-pasta mārketinga platforma papildināta ar SMS mārketingu, dinamiskā RSS satura funkciju, inovatīvo Drag’n’Drop redaktoru un citiem rīkiem un funkcijām, kas tika prezentēti digitālo industriju izstādē CeBIT 2012 un nupat notikušajā iLive interneta mārketinga konferencē.