Līdz līguma laušanai Dredging International N.V bija paspējusi paveikt 80% darba apjoma, par ko ir samaksāts, preses konferencē informēja LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš.
Līguma laušanas iemesls ir Beļģijas uzņēmuma prasība palielināt vienas vienības (viena izsmeltās grunts kubikmetra) tarifu. «Tā kā projektu līdzfinansē Eiropas Savienība un ir veikts publiskais iepirkums, mēs to nedrīkstam darīt,» norādīja G. Krieviņš. Līdz ar to izdevīgāk bijis pieņemt lēmumu lauzt līgumu.
Plānots, ka atlikušajam darbu apjomam tiks sludināts jauns starptautisks konkurss. Paredzot iepirkuma procedūrai nepieciešamo laiku, reāli ostas padziļināšanas darbi varētu atsākties 2013. gada pavasarī, lēsa LSEZ pārvaldnieks.
Plānotais kuģu ceļa dziļums kanālā pēc projekta realizācijas bija 12,5 m, brīvostā - 12 m. Patlaban padziļināšana veikta kanālā līdz aptuveni 11,6m, tāpēc lieltonnāžas kuģus var apkalpot, apgalvoja G. Krieviņš.
DB jau rakstīja, ka projekta īstenošanas termiņš bija šā gada 31. jūlijs. 2011. gada nogalē Dredging International N.V., redzot, ka nevarēs izpildīt visu iecerēto darbu apjomu, par to informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldi. Sarunās abas puses vienojās par obligāti veicamajiem darbiem līdz ziemai. Par to tika informēti arī ostas uzņēmumi, lai tie varētu koriģēt savus attīstības plānus. Liepājas SEZ pārvaldei un ostas padziļinātājam vienojoties, tika nolemts darbus turpināt līdz līgumā noteiktajam termiņam - 2012. gada 31. jūlijam, tomēr šā gada pavasarī darbi netika atsākti.