Lai apturētu turpmāku nodokļu ieņēmumu lejupslīdi un atgrieztu nodokļu ieņēmumus 2008.gada līmenī, ARTA biedru kompānijas aicina samazināt akcīzes nodokli stiprajam alkoholam un vīnam par 20%.
Kā no valsts ieņēmumu statistikas par gada pirmajiem trīs mēnešiem secina organizācija, vienīgā alkoholisko dzērienu grupa, kurā pieaug realizācija un attiecīgi nodokļa ieņēmumi valstij, ir alus. Akcīzes nodokļa ieņēmumi no alus pārdošanas palielinājušies par 66%, salīdzinot ar 2009.gadu. ARTA piebilst, ka alus necieš no nelegālā tirgus viltojumiem un kontrabandas, un, pat neskatoties uz akcīzes celšanu alum pagājušajā gadā, saglabā nemainīgi pieaugošus realizācijas rādītājus.
Akcīzes nodokļa ieņēmumi no citu alkoholisko dzērienu pārdošanas savukārt turpina lejupslīdi.
ARTA biedri atkārtoti kritizē akcīzes nodokļa palielināšanu un pauž viedokli, ka akcīzes palielinājums par 40% stiprajam alkoholam un vīnam pagājušajā gadā nav nesis gaidītos akcīzes ieņēmumus valstij. Lai izbeigtu valsts zaudējumus un atgrieztu ieņēmumus vismaz 2008.gada līmenī, pēc organizācijas biedru domām, jāsamazina akcīze stiprajam alkoholam un vīnam par 20%.
Tāpat ARTA ierosina piemērot stiprajam alum virs 6% tādu pašu akcīzes nodokļa likmi, kāda tā ir vīniem, raudzētajiem dzērieniem un starpproduktiem ar absolūta alkohola saturu līdz 15 tilpumprocentiem, jo tirgū pieejams arī alus ar absolūtā spirta saturu 10-13%, un alus realizācijas apjomiem ir tendence pieaugt.
Vēl viena organizācijas ideja ir piemērot vienādu akcīzes likmi visiem alkoholisko dzērienu kokteiļiem - arī uz alus bāzes gatavotajiem, kas īpaši iecienīti jauniešu vidū, un, pēc alkohola ražotāju domām, jāuzskata par tādu pašu alkoholisko dzērienu kā jebkurš cits.