Apgrozījums vietējā tirgu samazinājies par 16,5%, eksporta realizācija samazinājusies par 3,5%, tajā skaitā realizācija uz Eiropas Savienības dalībvalstīm, salīdzinot ar 2009.gada pirmo ceturksni, samazinājās par 11%, uz Igauniju samazinājās par 17%, bet uz Lietuvu palielinājās par 8%.
Apgrozījuma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomiskās aktivitātes pazemināšanos galvenajos preču noieta tirgos, skaidro Latvijas balzams.
Šogad pirmajā ceturksnī galvenie eksporta virzieni bija citas Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana.
Latvijas balzams paziņojumā biržai norāda, ka tas ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī un šogad pirmajā
ceturksnī
nodokļos valsts budžetā ieskaitīts 8,1 miljons latu,
tai skaitā seši miljoni latu kā akcīzes nodoklis.
Neskatoties uz kritisko ekonomisko situāciju un iedzīvotāju zemo pirktspēju Latvijā, uzņēmuma mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu, pilnveidojot produktu portfeli, norāda Latvijas balzams. Gada otrajā ceturksnī prioritātes būs tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas palielināšana.
Latvijas balzams ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus, tā vadošais akcionārs ir SPI Regional Business Unit BV, kam pieder 89,53% akciju no pamatkapitāla.