Dienai bija iespēja klātienē iepazīties ar divām TTS rūpnīcām, kurās tiek ražotas dažādas transporta tehnoloģiju sistēmas, kā arī dzelzs konstrukcijas tiltiem. Transporta tehnoloģiju sistēmas ir domātas visdažādāko kravu pārvadāšanai. Pārsvarā tās ir ogles, cements, koksne, arī biomasa un graudi. Šādas sistēmas tiek gatavotas pēc pasūtījuma gan Krievijas, gan Skandināvijas, gan Vācijas un Lietuvas klientiem.
Lielās konstrukcijas rūpnīcā tiek apstrādātas uz jauna piecasu darbagalda, kas garantē vairāku desmitu tonnu smagu detaļu augstu apdares kvalitāti. Savukārt jauniegādātā frēzēšanas iekārta apstrādā objektus dzelzceļa vagonu izmērā ar precizitāti divas simtdaļas no milimetra. Rūpnīcā ir arī 70 līdz 80 metināšanas iekārtas, kur katra no tām maksā 10 000 eiro. Iekārtas tiek iepirktas no ražotājiem visā pasaulē, tās tiek noskatītas gan starptautiskās izstādēs, gan tiek braukts uz rūpnīcām, kurās tās ražo. Vairāki darbagaldi ir iegādāti arī ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu.
Vērienīgākie no TTS īstenotajiem projektiem ir Rīgas kravu pārkraušanas terminālis, kas ir modernākais minerālmēslu pārkraušanas un īslaicīgas uzglabāšanas terminālis Ziemeļeiropā. Tāpat jāmin universālais terminālis beramkravu pārkraušanai, kurā var pārkraut astoņu veidu kravas, kā arī izbūvētās Ventspils brīvostas kuģu piestātnes un sadzīves atkritumu šķirošanas centrs Ķīvītes Liepājas rajonā. TTS 95% savas produkcijas eksportē un galvenie noieta tirgi ir Lietuva, Vācija, Somija, Krievija, Zviedrija, arī Norvēģija.
Gvido