Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +13 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 16. maijs
Edijs, Edvīns

Eksperti: H&M apdraud mazos ielu veikaliņus

(Hennes and Mauritz) H&M veikalu ienākšana Latvijā izraisījusi nebijušu ažiotāžu - jau labu laiku publiskajā telpā figurēja jautājums, kāpēc pasaulslavenais tīkls neienāk Latvijā, un tā aicināšanai pat izveidots savs fanu klubs Facebook, bet pēc paziņojuma par tā ienākšanu Latvijas tirgotāju asociācija (LTA) sarīkojusi diskusiju par to, ko tas nozīmē tirgum, bet Rīgas dome īpaši tikusi iepazīstināta ar H&M attīstības plāniem galvaspilsētā.

"Mēs regulāri informējam par jaunumiem pasaulē, piemēram, vedām grupu pagājušo gadu uz EuroShop izstādi Vācijā. Šogad dibinām nākotnes skolu ar diskusijām par interesantām lietām tirdzniecībā un ap to," stāsta LTA pārstāve Arta Baumane, skaidrojot, ka tāpat pēc pašu iniciatīvas vēlējušies pastāstīt, kas mainīsies Latvijā pēc H&M ienākšanas.

"Tiem tirgotājiem, kam nav mārketinga koncepts, būs grūti. H&M ir spēcīgs mārketinga koncepts pie kā viņi stingri turas," Diena.lv atklāj Retail Baltic mazumtirdzniecības konsultants Zulfukars Tosuns. Viņš norāda, ka Latvijā daudziem veikaliem tieši kaut kas tāds trūkst.

Eksperts skaidro, ka grūtāk varētu būt ne lielajiem ārvalstu tīkliem, bet gan tieši mazajiem vietējiem veikaliem, kuri nav definējuši savu nišu un auditoriju, bet pārdod dažādas drēbes visur. "Lielajiem tīkliem, kā Cubus un Zara arī ir labi un spēcīgi koncepti, un jaunais veikals tos noteikti neapdraud, taču zaudētāji būs vietējie, lielākoties ielu veikaliņi, kam nav sava uzstādījuma," stāsta mazumtirdzniecības konsultants.

Jautāts, vai H&M ienākšanas nozīme nav pārspīlēta, Z. Tosuns skaidro, ka tā neesot, jo cilvēki "ko tādu Latvijā ir gaidījuši". Viņš, lai gan peronīgi nesaistīts ar lieveikalu tīklu, pats arī savulaik izveidojis Facebook klubiņu Bring H&M to Latvia, kam patlaban ir 3000 sekotāju.

"Galvenais, ko gaida no veikala, ir Eiropā un pasaulē populāro tīklu pienākšana tuvāk. Starp sekotājiem ir dzirdētas tādas frāzes kā "beidzot mums būs apģērbs", "vairs nebūs lupatas", kas liecina, cik ļoti šāds veikals tiek gaidīts un cik spēcīgi tā mārketings ir iedarbojies jau pirms paša veikala ienākšanas Latvijā," skaidro eksperts.

"Šo Facebook klubu izveidoju, jo līdz šim bija dzidētas atsauksmes, ka Latvija ir par mazu, ka mums nav pirktspējas, bet gribēju parādīt, ka mums tas ir pa spēkam un mēs varam parādīt, ka arī esam svarīgs komerciālais centrs."

Viņaprāt kopumā šāda tīkla ienākšana Latvijā ir pluss, jo cilvēki līdz šim nereti brauca, piemēram, uz Milānu tikai vaikalu dēļ, bet Latvija pati tagad varēs kļūst par valsti, uz kuru dodas iepirkties. Jāatzīmē, ka tieši H&M ir populārākais veikals, uz kuru latvieši dodas iepirkties ārpus Latvijas.

Lai gan H&M plāno ienākt divos Linstow Center Management pārvaldītajos tirdzniecības centros - Galerija Centrs un Alfa, arī konkurējošā uzņēmuma BPT Asset Management vadītājs Andžejs Neguliners uzskata, ka šī tīkla ienākšana ir tikai ieguvums. "Mēs apsaimniekojam Barona centru, Valdemāra centru un Olimpiju, bet pat nepretendējam uz H&M. Domāju, ka viņi dara pareizi, izvēloties šos divus objektus, ņemot vērā to lielo klientu plūsmu."

Viņš piekrīt Z. Tosuna teiktajam, ka lielajiem veikalu tīkliem H&M nekaitēs, bet tas varētu būt sāpīgi izjūtams bezbrendu veikaliem, jo ienācējs pazīstams ar zemo cenu politiku, kas tos varētu izkonkurēt. Turklāt tā platība - vismaz 2000m2 - jau vien liecinot par tā darbības apmēriem, kā arī tikai loģiska būšot tālāka tīkla paplašināšanās arī pilsētas otrā galā.

Jāatzīmē, ka arī līdz šim spēcīgākie Latvijā esošie apģērbu veikalu tīkli tiek vadīti ārpus Latvijas - Diena.lv aptaujātie New Yorker; Cubus un Apranga (ietver vairāk kā desmit veikalu zīmolus, tajā skaitā, piemēram, Zara) visi kā viens norādīja, ka par konkurences jautājumiem atbild to mātes kompānijas, bet šeit atrodas tikai to filiāles.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Liela loma ir izglītībai

Lai gan Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēma vēl ir salīdzinoši neliela un tikai attīstās, kopumā tā aug pareizajā virzienā. Jau patlaban ir vairāki veiksmes stāsti, kad biznesa sācēji izauguši par lie...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses