"Mūsu valstī tas ir ierasts - ir alkoholisms un tādēļ ir jāierobežo alkohola pieejamība, tomēr alkohols ir legāla lieta un legāls bizness, līdz ar to, ja valstī tiek attīstītas programmas, tad tām būtu drīzāk jāstrādā nevis ar sekām, bet gan ar cēloņiem," paskaidroja Bremmers un piebilda, ka neviens netiek piedzirdīts ar varu, tāpēc pirmām kārtām jādomā par to, lai jau ģimenes līmenī tiktu ieaudzināta noteikta attieksme pret dzeršanu.
"Diezin vai mums izdosies visu atrisināt, pāraudzinot 30, 40 vai 50 gadu vecus pilsoņus, stāstot viņiem, ka dzert ir slikti, un investējot lielu naudu viņu ārstēšanā," atzina Bremmers. Arī tas ir nepieciešams, bet daudz lētāk būtu, ja pareizā attieksme tiktu ielikta jau pamatos, viņš secināja.
ARTA vadītājs vērsa uzmanību uz vieglo alkoholisko dzērienu reklāmām, kuras ir orientētas tieši uz jauniešu auditoriju. "Jautājums jau nav par to - viegls vai stiprs alkohols, bet gan alkohols kā tāds - starpība ir tikai patērētā alkohola apmērā, jo 0,35 litru degvīna pudelei alkohola saturs ir tāds pats kā divu litru alus pudelei," viņš klāstīja.
Bremmers apliecināja, ka Latvijā ir izteikta tendence iedalīt alkoholu labajā un sliktajā. Tomēr ARTA sev definējusi, ka par alkoholu ir uzskatāms jebkurš alkoholisks dzēriens, jo visu izšķir lietotais alkohola daudzums. Turklāt 40% degvīns 0,35 litru pudelē valstij akcīzes nodoklī dod 1,24 latus, savukārt 6% alus divu litru iepakojumā - 0,26 latus, divi litri vīna - 0,9 latus. "Mēs prasām alu, kura stiprums ir virs 6%, pielīdzināt vismaz vīnam, citādi pašlaik iznāk šāda situācija - alus pēc pārdotajiem litriem veido 76% no kopējā pārdotā alkohola, bet akcīzes nodokļa ieņēmumos - vien 7,7%," viņš sacīja.
"Tajā pašā laikā tieši alum ir akcīzes nodokļa ieņēmumu pieaugums, kas liek domāt, ka patērētājs cenas pieaugumu ir akceptējis - stiprajam alkoholam tā nav," atzina ARTA vadītājs.
Bremmers pauda viedokli, ka būtiska nozīme atšķirīgajai attieksmei pret dažādiem alkohola veidiem, tostarp likumdošanā, ir lobijam, proti, alus ražotāji jau sen ir konsolidējušies un vienoti aizstāv savas intereses. Savukārt ARTA izveidojusies salīdzinoši nesen, tomēr iestājas par atbildīgu visa alkohola lietošanu, šādu vienādu pieeju prasot arī no likumdevējiem, viņš norādīja.
ARTA apvieno trīspadsmit alkoholisko dzērienu nozares ražotāju un izplatītāju.