Airbus informēja, ka pēdējie pasūtījumi, par kuriem līgumi jau noslēgti, tiks izpildīti līdz 2021. gadam.
Aviolainera, kura atsevišķas modifikācijas spēj uzņemt pat 850 pasažieru, nākotne tika apšaubīta jau vairākus gadus - milzīgajam gaisa kuģim konkurenci sastādīja mazākas un izmaksu ziņā daudz efektīvākas lidmašīnas.
Pēdējais piliens esot bijis Emirates paziņojums, ka tā pirks mazāk šī modeļa lidaparātu, nekā iepriekš pieteikts. Emirates savā flotē plāno uzturēt tikai 123 A380 lidmašīnu, samazinot skaitu no 162. Floti Emirates grasās papildināt ar izmēros krietni mazākajām A330 un A350 lidmašīnām.
Samazinātā pasūtījumu apjoma dēļ Airbus A380 ražošana vairs nebūtu izdevīga. "Par spīti visiem mūsu pēdējo gadu pūliņiem pārdot šī modeļa lidmašīnas citām aviokompānijām, turpināt ražošanu vairs nav pamata," atzina Airbus vadītājs Toms Enderss, kurš aprīlī šo amatu atstās.
Airbus A380 ražošanas apturēšana arī varētu nozīmēt, ka vairāki tūkstoši cilvēku zaudēs darbu, tomēr aviobūves kompānija solīja lielu daļu cilvēkresursu, kas šobrīd iesaistīti A380 ražošanā, nevis atlaist, bet piesaistīt citiem projektiem.
VVZ
Ideja