Berlīnes aktualitātes
Šopavasar Berlīnes plašpatēriņa elektropreču izstāžu kompānija IFA rīkoja ikgadējo mediju forumu, kurā iepazīstināja gan ar pašas izstādes, gan elektropreču tirgus aktualitātēm. IFA izstāde, kas ik gadu notiek Messe Berlin izstāžu kompleksā, ir plašākais un arī mums ģeogrāfiski tuvākais šāda profila pasākums Eiropā un otrais lielākais pasaulē – aiz Lasvegasas CES (saīsinājums no nosaukuma angļu valodā – Consumer Electronics Show). Pērn elektropreču izstādi IFA apmeklēja vairāk par 240 tūkstošiem interesentu. Arī šogad izstāde tradicionāli noritēs Berlīnē un tiek plānota no 6. līdz 11. septembrim.
IFA mediju saietā tika sniegts daudzpusīgs ieskats tirgus aktualitātēs, ko klāstīja tirgus izpētes kompāniju GfK un IHS Markit, kā arī Vācijā darbojošos plašpatēriņa elektropreču kompāniju apvienības gfu (pilnā vārdā – gfu Consumer & Home electronics GmbH) pārstāvji.
Kā izriet no GfK aplēsēm, globālajā elektropreču tirgū, kas aptver tādas plašpatēriņa elektropreces kā telekomunikāciju produktus (dominējoši – viedtālruņus), informācijas tehnoloģiju (IT) preču klāstu (datorus, mājas un biroja preces), elektroniku (televizorus, audiosistēmas, fotoaparātus u. tml.), lielizmēra sadzīves tehniku (ledusskapjus, veļas mašīnas u. tml.) un mazizmēra sadzīves tehniku (kafijas automātus, putekļu sūcējus u. tml.), šogad gaidāms ap procentu liels apgrozījuma pieaugums, kas ir nieks, salīdzinot ar 7% 2017. gadā un 3,3% pērn.
GfK prognozē stagnāciju tirgus ienesīgākajos segmentos, īpaši ieņēmumos no viedtālruņu un televizoru pārdošanas. Savukārt, rēķinot pēc pārdoto ierīču skaita, viedtālruņu tirgū tiek prognozēts samazinājums. Jāpiebilst, ka ieņēmumi tieši no viedtālruņu pārdošanas veido 44% no kopējā elektropreču tirgus apjoma.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 14. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
dumjtālruņu tirgonis