Šo speciālistu aktivitātes analīze liecina, ka no 436 web dizaineriem, 24 ir pilnībā pārtraukuši savu darbību, 6 sākuši strādāt citā valstī, bet 9 nomainījuši darbības veidu. Kopumā izrādījās, ka izmaiņas skārušas 39 web speciālistus vai uzņēmumus, kas veic mājas lapu izstrādi, kas sastāda 9%. Aptaujājot savus partnerus, Garm Technologies noskaidrojis ka lielākā speciālistu daļa, kuri web dizaina pakalpojumus sākuši piedāvāt citā valstī, izvēlējušies Lielbritāniju (50%). Otra populārākā migrācijas valsts ir Krievija. Uz šo reģionu pārorientējušies 20% speciālistu.
"Daudzi no web meistariem, kuri pārtraukuši nodarboties ar savu pamatdarbību, bijuši spiesti to darīt, jo nebija pieprasījuma pēc viņu pakalpojumiem un krīzes periodā nebija attīstības perspektīvu. Pašlaik nevar teikt, ka situācija web dizaina nozarē būtu uzlabojusies un stāvoklis ievērojami mainījies. Daudzi speciālisti joprojām izjūt klientu trūkumu, lai gan zināmas pozitīvas izmaiņas ir vērojamas. Stabilākā situācijā ir web speciālisti, kuri spējuši nodrošināt un sakārtot piegādes pasūtījumus no ārzemēm, " atzīst GARM Technologies direktors Maksims Koržanovs.
Kopumā GARM Technologies datu bāzē iekļauti 263 partneri un 173 citi web dizaineri.
Šie ir dati, kurus ir apkopojis viens uzņēmums. Ņemot vērā mājas lapu uzturēšanas pakalpojumu sniedzēju skaitu valstī, kas sadarbojas ar citiem mājas lapu veidotājiem, kuriem nav sava infrastruktūra mājas lapu izvietošanai, varam secināt, ka Latvijā varētu būt vismaz 3000 vienības - gan uzņēmumi, gan privātpersonas, kas klientu uzdevumā veic mājas lapu izstrādi. Meklētājā Google.lv veicot informācijas pieprasījumu "mājas lapas izveide", tiek saņemti gandrīz pusotrs miljons meklēšanas rezultātu un vismaz 20 rezultātu saraksta lapas ir ar saitēm, kas tieši ved uz pakalpojuma sniedzēju. Sarakstā ir pieejami gan jau pazīstami mājas lapu izstrādes uzņēmumi, gan dažādas grafiskās vai reklāmas pakalpojumu studijas, kurām tas ir papildpakalpojums. Atliek secināt, ka krīzes laikā Latvijas tirgū ir palikuši darboties konkurētspējīgākie uzņēmumi ar savu klientu bāzi, kamēr mazākie ir bijuši spiesti meklēt citus tirgus vai arī pārkvalificēties.