Augstskolas izstrādātais satelīts plkst.6.59 pēc Latvijas laika ar nesējraķeti PSLV-C38 tika nogādāts kosmosā.
Venta-1 riņķos Zemajā zemes orbītā (LEO) aptuveni 505 kilometru augstumā. Satelīts zemi apriņķos 16 reizes diennaktī, bet ne vienmēr tā signālu varēs uztvert. Signālu labi varēs uztvert tikai divas līdz trīs reizes dienā aptuveni uz 10 minūtēm.
Pirmajā orbītas apriņķošanas reizē satelīta signālu nevarēs uztvert, jo tas šķērsos Krievijas vidieni, bet tiek prognozēts, ka jau nākamajās trīs orbītas apriņķošanas reizēs būs iespējams uztvert satelīta signālu.
Ventspils Augstskolas komanda tiešraidei sekoja līdzi augstskolas radiostacijā, no kuras arī notiks satelīta Venta-1 signālu uztveršana, bet Ventspils Augstskolas pārstāvis – galvenais projekta koordinators no augstskolas puses Aigars Krauze bija devies uz Indiju, lai būtu klāt vēsturiskajam mirklim, kad satelīts sāka savu ceļu kosmosā.
Nesējraķete PSLV-C38 ir 44 metrus augsta, tās diametrs ir 2,8 metri, bet kopējā masa - 320 tonnas. Raķete sastāv no četriem posmiem. Ar raķetes palīdzību kosmosā tiks nogādāti pavisam 30 satelīti no 15 valstīm.
Satelīts Venta-1 tehniski bija gatavs startam jau pirms gada - to bija plānots nogādāt Zemes orbītā ar nesējraķeti PSLV-C34, taču, neveiksmīga novietojuma uz raķetes un lielā satelītu skaita dēļ aprēķini liecināja, ka risks sadurties ar kādu citu satelītu bija pārāk liels, tādēļ Latvijas satelīta starts ar PSLV-C34 nenotika.
Latvijas pirmais satelīts Venta-1 izstrādāts, sadarbojoties VeA un Brēmenes Lietišķo zinātņu universitātei.
Yagi-Uda antena ir gatava uztvert signālus. Šobrīd sekojam līdzi satelīta "Venta-1" atrašanās vietai un gaidām pirmos signālus. pic.twitter.com/H3RXKVSKs9
— Ventspils.lv (@Ventspilslv) June 23, 2017
Šī projekta galvenais mērķis ir veicināt inženierzinātņu studiju attīstību VeA. Galvenie eksperimenti, ko plānots veikt ar Venta-1, ir kuģu satiksmes identifikācijas (AIS) datu uztveršana ar satelīta palīdzību un to pārraide uz Zemes staciju VeA. Ar šādu satelīttehnoloģiju palīdzību iespējams sekot kuģu maršrutiem daudz plašākā teritorijā, nekā to iespējams izdarīt ar tradicionālām AIS sistēmām, kas izvietotas gar krasta līniju un darbojas 20 - 40 kilometru rādiusā, skaidroja VeA pārstāve.
Saistībā ar satelīta Venta-1 projektu jau pašlaik VeA informācijas tehnoloģiju un elektronikas programmu studentu bakalauru un maģistru darbu tematikā liels īpatsvars ir ar satelīttehnoloģijām saistītai problemātikai.
Papildināts virsraksts un visa ziņa
Atvēru šo tekstu
Alma