Šķiet, ka tendence pamazām nostiprinās arī Latvijā, bet nākotnē nostiprināsies vēl vairāk. Taču statistika brīdina par to, ka 40 % cilvēku mobilās ierīces sasit vai pazaudē. Vai mēs patiesi zinām, kā tās pasargāt? - jautā pagarināto garantiju un pirkumu apdrošināšanas eksperti.
Viedtālrunim nepieciešamā aizsardzība
Visbiežāk viedtālruņi krīt tā, ka tiek saplēsts tā ekrāns, kura nomaiņa var maksāt gandrīz tikpat daudz, cik jauna ierīce. Warranty Expert pārstāve Anitra Lēmane iesaka: "Ja jums vēl nav viedtālrunim paredzēta speciāla vāciņa un plēvītes ekrānam, patiesi rekomendēju iegādāties. Tas ne tikai pasargās jūsu telefonu no saplīšanas, tam nejauši izkrītot no rokām, bet arī neļaus iekārtā uzkrāties dažādiem putekļiem un netīrumiem". Pēc ekspertes vārdiem, putekļi un netīrumi ir īsti viedtālruņu ienaidnieki. Ierīci nevajadzētu turēt blakus arī ēdot, jo pārtikas drupačas var iekļūt ierīcē un sabojāt telefona darbību. "Tā kā viedtālruņus izmantojam pietiekami intensīvi, tos ieteicams laiku pa laikam notīrīt ar tam paredzētu lupatiņu," norāda Lēmane.
Stingrs NĒ ūdenim
Statistika rāda, ka 18–30 gadu veci vīrieši, salīdzinot ar citiem lietotājiem, visbiežāk telefonu netīšām aplej ar šķidrumu. Tas ir viens no visbiežākajiem bojājumiem, pēc kura seko sadauzīti telefonu ekrāni. "Viedtālruņus vajadzētu sargāt no ūdens. Esam pamanījuši, ka tas ir viens no visbiežākajiem bojājumiem, tādēļ nenesiet telefonu tuvu ūdenim – nav būtiski, vai tā ir ūdenskrātuve vai virtuves izlietne. Saskaramies arī ar to, ka cilvēki klausās mūziku, mazgājoties dušā, taču telefonu neiesakām nest vannas istabā, jo tvaiki var radīt tādas pašas sekas kā telefona apliešana ar šķidrumu. Starp citu, nelietojiet telefonu lietus laikā," – konstatē Warranty Expert speciāliste.
Telefonu ir nepieciešams pārstartēt
"Pēc klēpjdatoru vai stacionāro datoru izmantošanas, tos izslēdzam, tad kāpēc mēs tā neizturamies arī pret viedtālruņiem?" jautā eksperte. "Telefoni taču tādi paši datori vien ir, tādēļ tos laiku pa laikam ir nepieciešams pārstartēt. Tas uzlabos jūsu ierīces darbību un pasargās no nejaušiem programmatūras bojājumiem". "Warranty Expert speciāliste iesaka arī tīrīt telefona atmiņu, kas ļoti ātri aizpildās. Vajadzētu atcerēties izdzēst nevajadzīgās fotogrāfijas, video un programmas, kuras neizmanto. Tāda vietas "atbrīvošana" uzlabos un paātrinās jūsu telefona darbību. "Vēlos piebilst, ka visi minētie veidi viedtālruņu uzraudzībai būtu jāpiemēro arī planšetdatoriem." atgādina Lēmane.
Ko negarantē ražotājs?
Ņemot vērā šos ieteikumus, var pagarināt sava viedtālruņa darbību un pasargāt to no bojājumiem, taču tehnikai ir tendence sabojāties, tādēļ vajadzētu parūpēties arī par papildus līdzekļiem. "Iegādājoties viedtālruni, ir vērts parūpēties par tā apdrošināšanu," iesaka Warranty Expert pārstāve. Telefons tiks saremontēts vai nomainīts pret jaunu, notiekot tādiem negadījumiem, kas nav noteikti ražotāja garantijā: saplīstot, sabojājot ar ūdeni, uguni vai policijā apstiprinātas zādzības gadījumā. Turklāt var pagarināt telefona ražotāja noteikto garantijas periodu. Ražotājs bez maksas nomainīs sabojāto aparātu, vai to sataisīs divu gadu periodā, taču, iegādājoties pagarināto garantiju, šo periodu var paildzināt papildus līdz trīs gadiem. Šī papildus iespēja palīdzēs ietaupīt gan naudu, gan dārgo laiku.
zubis