Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Eiropas čempionam rallijkrosā vēl nav autovadītāja apliecības! Saruna ar Reini Nitišu

Zīmīgs datums Latvijas autosporta vēsturē turpmāk būs 2013. gada 15. septembris. Šajā dienā tikai 17 gadu vecais jēkabpilietis Reinis Nitišs kļuva par pirmo Latvijas autosportistu, kas uzvarējis Eiropas čempionātā rallijkrosā. Kad Reinis apvaicājās, kā atbraukt uz Dienas redakciju Mūkusalas ielā, iedomājās - viņam taču vēl nemaz nevar būt tiesību! Jauno Eiropas čempionu uz interviju atveda tēvamāsa, jo savā klasē labākajam braucējam Eiropā ir tikai baltās tiesības.

«Es tomēr neesmu jaunākais rallijkrosa čempions,» sarunas sākumā precizēja Reinis. «Tagad tikai uzzināju, ka pirms manis 2009. gadā šajā klasē ir uzvarējis norvēģu braucējs, kurš ir deviņas dienas par mani jaunāks.»

Intervijas fragments. Pilnu sarunu ar jauno Eiropas čempionu rallijkrosā lasi pirmdienas, 23.septembra, laikrakstā Diena!

 

Dažu valstu konkurenti nav labākā situācijā, jo, iespējams, arī ikdienā praktizējas, vadot automašīnu. Zinu, ka Amerikā autovadītāja apliecību var iegūt no 16 gadu vecuma.

To es nezinu, bet sportiskos rezultātus tas neietekmē. Man startēšanai nepieciešama vecāku atļauja, kuru uzrādot licenci izsniedz Latvijas Automobiļu federācija. Klasē, kurā es startēju, var braukt no 16 gadu vecuma.

Cik veci bija konkurenti, ar kuriem cīnījies par Eiropas čempiona titulu?

Dānim Ulrikam Linnemanam ir nedaudz pāri divdesmit, vienai daļai ap 24 gadiem, bet krievu braucējiem trīsdesmit un vairāk. Šajā klasē nav vecuma ierobežojuma. Rallijkrosā braucēji klases izvēlas, ņemot vērā budžeta iespējas.

1600 kubikcentimetru klase ir lētākā?

Otra lētākā. Vismazākās izmaksas ir klasē ar aizmugurējo piedziņu, bet tajā startē ļoti maz braucēju. Ja godīgi - neviena klase nav lēta.

Īsumā izskaidro, kādas ir klases rallijkrosā?

Kopumā ir trīs klases. Es startēju Super1600 klasē ar priekšpiedziņu un motora jaudu līdz 1600 kubikcentimetriem. Ir arī TouringCar klase ar aizmugurējo piedziņu un divu litru motoru. Visbeidzot ir pati prestižākā SuperCar klase ar pilnpiedziņu, kurā startē pasaules rallija zvaigznes. Man pēc uzvaras Super1600klasē vajadzētu pāriet uz pilnpiedziņu, bet, lai to izdarītu, ir nepieciešams lielāks budžets.

Latvijā automašīnu vadītāji uzsver, ka nav viegli pārsēsties no priekšpiedziņas mašīnas uz aizmugurējo vai arī otrādi. Cik ātri to var izdarīt rallijkrosā?

Katrai piedziņai ir savas nianses. Tāpēc, ja ir mērķis braukt top līmenī, jāizvēlas viena klase. Es esmu no Jēkabpils puses, kur brauc ar visādām automašīnām. Sacensībās ziemā esmu startējis arī ar žigulīti, kam ir aizmugurējā piedziņa. Tagad ziemā mājās vizinos ar pilnpiedziņas mašīnu, un kopumā ir nobraukti tik daudz kilometru, ka man vairs nav problēmu ar pārsēšanos citā mašīnā.

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Reinis Nitišs

Dzimis: 1995. gada 16. decembrī Jēkabpilī
Mācās: Rīgas Valsts tehnikumā automobiļu nodaļā 3. kursā par automehāniķi
Sasniegumi: Eiropas čempions rallijkrosā 1600 klasē 2013. gadā, NEZ Ziemeļeiropas rallijkrosa čempions 1600 klasē 2012. gadā, Igaunijas un Baltijas rallijkrosa čempions 2011. gadā, Latvijas autokrosa vicečempions 2011. gadā, ieguvis Igaunijas sporta meistara titulu 2011. gadā, Latvijas un Baltijas čempions kartingā 2009. gadā, Latvijas sporta meistars

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi